טיב טעם: פגיעה חלקית מהמלחמה, הרווח הנקי צנח ב-60% ברבעון השלישי
טיב טעם: פגיעה חלקית מהמלחמה, הרווח הנקי צנח ב-60% ברבעון השלישי
במגזר התעשייה, שעל חלק מלקוחותיו נמנה ענף המסעדות ואולמות האירועים, חלה האטה מסוימת במכירות בתקופת המלחמה; שחיקת הרווחיות וזינוק של 45.1% בהוצאות המימון גררו את טיב טעם לצניחה ברווח ברבעון הקודם
חברת המזון הלא כשר טיב טעם חתמה את הרבעון השלישי עם עלייה במכירות, לצד שחיקת הרווחיות הגולמית והתפעולית וזינוק בהוצאות המימון, שיחד הובילו לצניחת הרווח הנקי ב-60.4% ל-4.9 מיליון שקל.
טיב טעם פועלת באמצעות זרוע קמעונאית המפעילה רשת שיווק וזרוע תעשייתית, המייצרת, מייבאת ומשווקת מוצרי בשר, גבינות ואלכוהול למסעדות, ברים ולמעדניות.
למלחמה לא היו השפעות מהותיות על תחומי פעילותה, אך יחד עם זאת, במגזר התעשייה שעל חלק מלקוחותיו נמנה ענף המסעדות (מסעדות, אולמות אירועים וכדומה), שנאלץ בתקופה זו להתמודד עם מיעוט מבקרים, חלה האטה מסוימת במכירות.
להערכת החברה, להמשך הלחימה עלולה להיות השפעה מהותית על פעילות של חלק מלקוחותיה האמורים, בין היתר, ירידה בהיקפי המכירות ועסקים שיתקשו או יפגרו בפירעון חובותיהם. וכפועל יוצא מכך עלולה להיות פגיעה בתוצאותיה של טיב טעם.
העלייה בשיעור 2.8% במכירות הרבעון השלישי שהסתכמו ב-410.5 מיליון שקל, הושגה גם ברשת השיווק בעקבות פתיחת חנויות חדשות והעלאות המחירים שביצעו הספקים מתחילת השנה וגם בזרוע התעשייה.
מכירות רשת השיווק המונה 45 סניפים, צמחו ברבעון ב-1.6% ל-349.9 מיליון שקל, בזכות צמיחה של 2.7% במכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד. מכירות זרוע התעשייה, המייצרת, מייבאת ומשווקת מוצרי בשר, גבינות ואלכוהול, צמחו ברבעון ב-5.5% ל-89.9 מיליון שקל, בין היתר בזכות הוספת פעילות מעדני זילבר בתחום הבשר שרכשה החברה.
העלייה במכירות הקבוצה באה לידי ביטוי בשיעור נמוך יותר (1%) ברווח הגולמי שהסתכם ב-133 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-32.4% לעומת 33% ברבעון המקביל אשתקד.
רשת השיווק שמרה על הרווחיות הגולמית בשיעור 32.7% מהמכירות בדוחה לרבעון המקביל אשתקד, בין היתר בזכות העלאות המחירים שביצעו הספקים, בעוד זרוע התעשייה התמודדה עם שחיקת הרווחיות הגולמית ל-20.6% מהמכירות, לעומת 22.7% ברבעון המקביל אשתקד. זאת בשל היחלשות השקל והמשך עליית מחירי חומרי הגלם בשוק הבשר.
קבוצת טיב טעם רשמה ברבעון עלייה של 8.1% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, שתרמה לירידה חדה של 32.8% ברווח התפעולי שהסתכם ב-15.4 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית נשחקה ל-3.8% מהמכירות לעומת 5.7% ברבעון המקביל אשתקד.
שחיקת הרווחיות התפעולית נרשמה גם ברשת השיווק שהציגה רווחיות תפעולית בשיעור 2.9% מהמכירות, לעומת 4.6% ברבעון המקביל אשתקד והן בזרוע התעשייה, שהרווחיות התפעולית בה נחתכה ל-4.9% מהמכירות, לעומת 7.9% ברבעון המקביל אשתקד.
שחיקת הרווחיות וזינוק של 45.1% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-9.5 מיליון שקל, גררו את טיב טעם כאמור לצניחה של 60.4% ברווח הנקי.