סגור
סינף 7Eleven סבן אילבן
סניף של סבן אילבן (צילום: שאולי לנדנר)

החברה האם של סבן אילבן פרסמה תוכנית צמיחה - בלי להזכיר את הצעת הרכש ב-47 מיליארד דולר

קונגלומרט Seven & I היפני מצפה להכפיל את הכנסותיו ל-197 מיליארד דולר עד 2030 על ידי הרחבת עסקיו בווייטנאם ואוסטרליה, תוך כוונה להציע גם אוכל טרי מקומי. בתוכנית לא הוזכרה הצעת הרכש מצד Alimentation Couche-Tard הקנדית

קונגלומרט סבן אנד איי (Seven & I Holdings) היפני פרסם היום (ה') תוכנית צמיחה שמבוססת על רשת סבן אילבן שבבעלותו, תוך התעלמות מוחלטת מהצעת הרכישה בסך 47 מיליארד דולר שהגישה עבורה חברת ACT הקנדית (בשמה המלא - Alimentation Couche-Tard).
סבן אנד איי ערכה "יום משקיעים" שבו אמרה שבכוונתה להיפטר מעסקיה הפחות רווחיים ולהתרחב ברחבי העולם, על רקע הביקורת שהיא סופגת בשל נסיונה להישאר עצמאית. סבן אנד איי אמרה שהיא מצפה להכפיל את הכנסותיה ל-30 טריליון ין (197 מיליארד דולר) עד 2030 על ידי הרחבת עסקיה בשווקים כמו וייטנאם ואוסטרליה, תוך כוונה להציע גם אוכל טרי מקומי וכך למשוך עוד לקוחות ולהגדיל את רווחיה.
כמה משקיעים זרים קוראים כבר זמן רב לפירוק הקונגלומרט, ששאר עסקיו כוללים מסעדות ובנק. חברת ארטיזן פרטנרס המשקיעה בקונגלומרט אמרה שזה "מעט מדי ומאוחר מדי" וקראה לסבן אנד איי לשאת ולתת עם ACT.
למרות שרשת סבן אילבן רושמת רווחים יפים ביפן, אלה מקוזזים על ידי הביצועים הבינוניים של רשת הסופרמרקטים איטו יוקאדו. מחוץ ליפן ביצועי סבן אילבן מרשימים פחות, עם שולי רווח של 3.5% בלבד, לעומת 27% ביפן עצמה. רווחיה של החברה נפגעו גם בארצות הברית, עם שולי רווח "שטוחים" על מכירת דלק, ומכירת הסיגריות שלא חזרה לרמותיה מלפני מגפת הקורונה, כך אמר מנכ"ל החברה בצפון אמריקה, ג'וזף דה פינטו, שהוסיף ואמר שהחברה מקווה שהצעת מזון טרי בחנויותיה תשפר את מצבה.