סגור
Brazoria פרויקט סולארי של שיכון ובינוי אנרגיה בטקסס ארה"ב
הפרויקט הסולארי בטקסס (צילום: יח''צ שיכון ובינוי)

שיכון ובינוי החלה בהפעלה מסחרית של תחנת כוח סולארית בטקסס

הספק הפרויקט 260 מגה-וואט, וסך ההכנסות ממנו נאמד ביותר מ-4 מיליארד שקל ב-12-15 שנה; זהו הפרויקט הרביעי של שיכון ובינוי אנרגיה בארה"ב

מניית שיכון ובינוי אנרגיה קפצה היום ב-5.6% לאחר שהחברה דיווחה על תחילת ההפעלה המסחרית של תחנת כוח סולארית בהספק של 260 מגה-וואט בארה"ב. מדובר בפרוייקט הפוטו-וולטאי הגדול ביותר של שיכון ובינוי אנרגיה שהגיע להפעלה מסחרית, והגדול ביותר (המופעל מסחרית) של חברה ישראלית בארה"ב.
עד סוף ספטמבר האחרון, שיכון ובינוי אנרגיה הכניסה מהפרויקט כ-34 מיליון דולר. כעת, לאחר השלמתו הסופית וחיבורו לרשת, צופה החברה הכנסות שנתיות של כ-460 מיליון שקל. סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט, על פי החברה, נאמד ביותר מ-4 מיליארד שקל ב-12-15 שנה. מדובר בגידול משמעותי להכנסות החברה, שהסתכמו ברבעון האחרון בכ-40 מיליון שקל.
הפרויקט ממוקם במחוז ברזוריה (Brazoria), דרום מערבית ליוסטון, העיר הגדולה ביותר במדינת טקסס. שטח תחנת הכוח הסולארית, המוחכר לשיכון ובינוי אנרגיה למשך 35 שנה, נפרש על 5,000 דונם. עלות בניית התחנה עמדה על כרבע מיליארד דולר, שהחל את דרכו בנובמבר 2021, וחובר כיום בהתאם ללוח הזמנים של החברה.
באוגוסט הונפקה שיכון ובינוי אנרגיה לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב. מתאריך ההנפקה, ירדה מניית החברה ב-6.6%. טרם ההנפקה הוחזקה החברה באופן מלא על ידי שיכון ובינוי, שכיום מחזיקה ב-80% מהמניות. 7.25% נוספים ממניות החברה מוחזקות על ידי הפניקס. מניית שיכון ובינוי ירדה היום ב-0.9%.
פרויקט ברזוריה הוא הרביעי של שיכון ובינוי אנרגיה בארה"ב. בסך הכל, החברה מפעילה 400 מגה-ואט של ייצור חשמל באמצעות פאנלים סולאריים. בנוסף, החברה מחזיקה ב 49% בפרויקט אגירת אנרגיה במדינת קליפורניה בהספק של 100 מגה-וואט (כ-4.5 שעות אגירה).
סך הפעילות של שיכון ובינוי אנרגיה מסתכם ב-5.4 ג'יגה וואט בשלבי פיתוח שונים, החל מפרויקטים בייזום ועד פרויקטים מניבים. מרבית פעילות החברה היא בישראל (כ-4 ג'יגה-וואט, מתוכם 2 בייצור קונבנציונאלי), והיתר בארה"ב, רומניה ואיטליה.