סגור

אז אמרה: פריימארק תעלה מחירים - פחות משנה אחרי שהבטיחה שלא

לקראת סוף 2021 התחייבה רשת האופנה הבריטית כי תשמור על המחירים הקיימים: מנמקת את ההחלטה בלחצי המחירים שהתחזקו. עוד היא טוענת כי ההתחייבות התייחסה לקולקציית אביב-קיץ, ושההתייקרויות יחולו בקולקציה הבאה של סתיו-חורף

רשת האופנה פריימארק, שלפני פחות משנה התחייבה לא להעלות מחירים, משנה כיוון: בעלת השליטה אסושיאייטד בריטיש פודס (AB Foods) הודיעה היום כי לנוכח הלחצים האינפלציוניים ועלויות חומרי הגלם, הרשת נדרשת לייקר את מוצריה.

בהודעה מוסבר כי בניגוד לעבר, הפעם פריימארק לא מצליחה לקזז את לחצי המחירים עמם היא מתמודדת מול ספקיה - ובהתאם תבצע העלאות מחירים סלקטיביות בחלק מהמלאי שלה לעונת הסתיו-חורף, החל מחודש אוגוסט.
אשר להתחייבותה הקודמת מנובמבר האחרון על הקפאת מחירים, סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ון בייסון, ציין שפריימרק קיימה את הבטחתה לא להעלות מחירים על קולקציית האביב-קיץ שלה. הוא סירב לומר מה יהיה שיעור העלאות המחירים על קולקציית הסתיו-חורף.
"נוודא שהמוצרים שלנו עדיין נותנים את הערך הטוב ביותר ללקוחות, וזה לא עומד להשתנות", אמר בייסון.
1 צפייה בגלריה
חנות פרימרק פריימרק רחוב אוקספורד לונדון
חנות פרימרק פריימרק רחוב אוקספורד לונדון
(שאטרסטוק)
יריבתה של פריימרק – נקסט, הודיעה בחודש שעבר שמחיריה יעלו בעד 8% השנה. מהלכי התמחור מחדש משקפים את ההתמודדות של תעשיית האופנה עם עליית המחירים הגלובאלית (שרק החמירה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה) והאינפלציה המכה ספציפית בבריטניה - זאת תוך ניסיון לשמור על איזון בין הצורך לשמר את רמות הרווח שלהן מול ההכרה ב לחץ הלחץ הכלכלי שעמו מתמודדים משקי הבית בממלכה.
לנוכח התנאים הפיננסיים האמורים, בהודעה על העלאת המחירים הצפויה, שכללה את התוצאות הכספיות של המחצית הפיסקאלית הראשונה, תחזית הרווחיות התפעולית של פריימארק לשנה כולה עומדת על 10% מההכנסות. וזאת על אף העובדה ששיעור הרווחיות במחצית הראשונה עמד על 11.7% מההכנסות. הסמנכ"ל בייסון ציין שמאז סוף מחצית השנה הראשונה, מכירותיה של פירימרק המשיכו להשתפר בבריטניה, אך לא באירופה.
בעלת השליטה AB Foods הפועלת גם בתחום המזון, כמעט הכפילה את הרווח התפעולי שלה במחצית הפיסקאלית הראשונה (שהסתיימה ב-5 במרץ), לסכום של של 706 מליון פאונד, לעומת 368 מיליון פאונד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הכנסות הקבוצה הכנסות הקבוצה צמחו ב-24.9% ל-7.9 מיליארד פאונד - המכירות של החברה הבת פריימארק גדלו ב-59% ל-3.5 מיליארד פאונד.