סגור
ליסיה בכר מנוח
ליסיה בכר מנוח, יו"ר אלרון ומנהלת שותפה באריאלי (צילום: ביאנה קארו)

אלרון תחלק דיבידנד של 15 מיליון דולר, המניה מזנקת בבורסת ת"א

אלרון היא מעין קרן הון סיכון בורסאית עם אחזקה ב-19 חברות סייבר, תכנות B2B ומכשור רפואי; חברת ההשקעות האמריקאית אריאלי אי.אל שרכשה לפני חודש את השליטה בחברה מופסדת על הנייר על ההשקעה

כחודש לאחר שהשלימה את רכישת השליטה באלרון, חברת ההשקעות האמריקאית אריאלי אי.אל מובילה חלוקת דיבידנד של 15 מיליון דולר בידי החברה. מניית אלרון מזנקת בבורסת ת"א.
אריאלי רכשה 59.14% ממניות חברת האחזקות הוותיקה תמורת 53.2 מיליון דולר. במו"מ בין הצדדים נידונה אפשרות חלוקת הדיבידנד מהמזומן בקופה, ואילו היתה בעלת השליטה הקודמת דיסקונט השקעות מחלקת את הדיבידנד לפני ההשלמה, הוא היה מופחת משווי העסקה בהתאם.
אלרון חילקה דיבידנדים של 61.5 מיליון דולר בפברואר 2024, לאחר מכירת חברת הפורטפוליו קרטיהיל שבה החזיקה 30% ונמכרה ב-330 מיליון דולר.
הדיבידנד הנוכחי מחולק לאחר קבלת אישור בית המשפט לקיים חלוקת שאינה מקיימת את מבחן הרווח, ובהודעה לתקשורת של החברה נמסר כי היא מהווה 30% משווי החברה בבורסה (195 מיליון שקל).
אריאלי רכשה את אלרון לפי שווי של 90 מיליון דולר, והיא מופסדת על הנייר על ההשקעה, שכן שווי האחזקה הנוכחי שלה הוא 31 מיליון דולר.
ליסיה בכר מנוח, שמונתה ליו"ר דירקטוריון אלרון ונצ'רס, ומשמשת מנהלת שותפה באריאלי ציינה: "הצפת ערך למשקיעי החברה נמצאת בראש סדר העדיפויות עבורנו. דירקטוריון החברה אישר את חלוקת הדיבידנד על בסיס הביצועים החזקים של תיק ההשקעות של אלרון והמאזן הבריא של החברה".
ירון אלעד, מנכ"ל אלרון, ציין היום: "לאחר השלמת הרכישה ע"י אריאלי, אני שמח שהדירקטוריון החליט לחלק דיבידנד ולחלוק את הצלחתנו עם המשקיעים. אלרון שומרת על היקף מזומנים משמעותי, המאפשר לנו הן להמשיך להשקיע בפורטפוליו הקיים והן לאתר השקעות חדשות. פורטפוליו החברות הבוגרות בתחום הסייבר מוצב באופן אידיאלי בחזיתו של שוק, שמוכיח פוטנציאל משמעותי למימוש ערך".