הרבעון הראשון של ישראייר כחברה ציבורית: ההכנסות הוכפלו כמעט פי 3
הרבעון הראשון של ישראייר כחברה ציבורית: ההכנסות הוכפלו כמעט פי 3
עולם התיירות חזר לשגרה וההכנסות של ישראייר ברבעון השני ניתרו ל־84.2 מיליון דולר. גם זינוק של 54% במחיר הדלק הסילוני לא מנע מהחברה לעבור מהפסד לרווח נקי של 6.2 מיליון דולר
הסיפתח של ישראייר: חברת התעופה, שהיתה ההנפקה היחידה בבורסת ת"א ברבעון השני של השנה, פרסמה אתמול את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2022, והמשקיעים שלחו את המניה לעליות שהגיעו ליותר מ־5% במהלך המסחר, ואת היום סיימה ישראייר בעלייה של 4.1%.
הסיבה לעליות נעוצה הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. את הרבעון השני של השנה סיימה ישראייר, שמנוהלת על ידי שלום חיים ושבראש הדירקטוריון שלה עומד מוטי רוזן, עם הכנסות של 84.2 מיליון דולר. מדובר על היקף גבוה פי 2.7 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז ההכנסות הסתכמו ב־30.8 מיליון דולר בלבד.
היקף ההכנסות במחצית הראשונה הוכפל פי 3.3 מרמה של 42.2 מיליון דולר לרמה של 140.6 מיליון דולר. מדובר על הכנסות גבוהות יותר מכלל ההכנסות שרשמה ישראייר ב־2021 כולה, אז הן הסתכמו ב־127.5 מיליון דולר. העלייה בהכנסות היא תוצאה של הסרת הגבלות הקורונה וחזרת עולם התיירות לשגרה, מה שהביא, בהתאם לעלייה בביקושים, שבאו לידי ביטוי בתורים ארוכים מאוד בנתב"ג.
עלות ההכנסות, שמושפעת גם ממחיר הדלק הסילוני, טיפסה גם היא בצורה משמעותית, בשיעורים דומים. אם ברבעון השני של 2021 היא הסתכמה ב־29.2 מיליון דולר, הרי שברבעון הנוכחי היא עמדה על 73.4 מיליון דולר. במחצית ההוצאות האלו הסתכמו ב־122.8 מיליון דולר - פי 2.9 בהשוואה לעלות הכנסות של 42.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. זאת על רקע ניתור של 54% במחיר הדלק הסילוני במחצית הראשונה של 2022.
וכך, בשורה התחתונה הציגה ישראייר רווח נקי של 6.2 מיליון דולר ברבעון וסכום זהה במחצית, זאת בהשוואה להפסד של 7.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2021 ושל 10.5 מיליון דולר במחצית של אותה שנה.
ישראייר היא לא היחידה שנהנתה מהחזרה לשגרה. גם אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל, הציגה ברבעון השני הכנסות שהיו כפולות מאלו שהציגה בתקופה המקבילה, ורווח נקי של 100 מיליון דולר, בעוד ברבעון השני של 2021 היא רשמה הפסד של 80 מיליון דולר.
ישראייר הונפקה בסוף יוני האחרון, תוך שהיא מגייסת מהציבור 25 מיליון שקל לפי שווי חברה של 225 מיליון שקל - שווי נמוך מזה שלפיו שאפה להנפיק בתחילה (300—400 מיליון שקל). כאמור, זו היתה ההנפקה היחידה בשוק, שכמעט נסגר להנפקות בשל התנאים המאקרו־כלכליים. מאז ההנפקה המניה עלתה במעט, ושווי השוק של החברה עומד על כ־265 מיליון שקל. שווי שוק זה משקף לבעלי השליטה רמי לוי והמנכ"ל חיים (59% מצרפית) רווח נאה על הנייר, שכן את החברה הם רכשו מידי כונס הנכסים של אי.די.בי, במסגרת הסדר החוב שהוציא אותה מידיו של אדוארדו אלשטיין, לפי שווי חברה של כ־160 מיליון שקל בלבד.