סגור

החשש מקורונה התפוגג: מכירות סנו ירדו ב-2% ל-468 מיליון שקל

מכירות סנו ירדו ברבעון השלישי משום שהציבור כבר לא מסתער על חומרי החיטוי. בנוסף לכך מחיר חומרי הגלם עלה ושחק את הרווחיות. סנו העלתה לפני חודש את המחירים לצרכן ולשוק המוסדי. החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של 0.2% ברווח הנקי, שהסתכם ב-59.3 מיליון שקל - רק בגלל עלייה בהכנסות מימון ושיפוי עבור מכונה שנשרפה

הציבור כבר לא מסתער על חומרי החיטוי כמו בזמן הקורונה, והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות יצרנית מוצרי הניקוי והנייר, חברת סנו. לפני כחודש ימים העלתה סנו את המחירים לצרכן בכ-5% בממוצע ולשוק המוסדי ב-7%.


מכירות החברה, המייצרת חומרי ניקוי וחיטוי, מוצרי נייר, טואלטיקה וקוסמטיקה, ירדו ברבעון השלישי של השנה ב-2.1% ל-468 מיליון שקל, לאחר שהחשש מזיהומי מגפת הקורונה התפוגג. מכירות מוצרי הניקוי עלו במעט, אך מנגד קטן הביקוש למוצרי חיטוי אישיים כגון אלכוג'ל ומגבונים, שעם התפרצות המגפה זכו לביקושים גבוהים במיוחד. מגזר מוצרי הנייר רשם גם הוא ירידה במכירות כתוצאה משינוי בתמהיל המוצרים.
לצד הירידה בביקושים, מחיר חומרי הגלם עלה ושחק את הרווחיות הגולמית של החברה ל-36.5%, לעומת 38.2% ברבעון המקביל. הרווח ירד ב-6.4% ל-170.7 מיליון שקל. התייקרות חומרי הגלם שחקה את הרווח התפעולי ב-9%, והוא הסתכם בכ-74 מיליון שקל.

1 צפייה בגלריה
ג'ל לניקוי ו חיטוי ידיים סנו שופרסל
ג'ל לניקוי ו חיטוי ידיים סנו שופרסל
ג'ל לניקוי וחיטוי ידיים של סנו
(צילום: שופרסל)

בתקופת הקורונה סנו הוציאה עובדים שעבדו במשרות חלקיות לחל"ת, וצמצמה הוצאות פרסום. עם סיום הסגרים חזרו העובדים לחברה, ושורת הוצאות המכירה והשיווק גדלה ל-89.4 מיליון שקל, לעומת 86.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של 0.2% ברווח הנקי, שהסתכם ב-59.3 מיליון שקל. עיקר העלייה נבע מעלייה בהכנסות מימון ורווח בגין שיפוי שקיבלה החברה עבור מכונה שנשרפה, ולא מהפעילויות השוטפות שהרווחים מהן ירדו. בעקבות זאת הציגה החברה ירידה של 16 מיליון שקל ביתרות המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכמו ב-127.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
החברה חילקה בספטמבר דיבידנד בהיקף של 43 מיליון שקל.