סגור

בלעדי
הקרן הראשונה שהשקיעה בטסלה תהפוך לבעלת המניות הגדולה בבריינסווי

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית ואלור תחזיק ב-14% ממניות החברה הישראלית שנסחרת בנאסד"ק ובת"א, בתמורה ל-20 מיליון דולר ובפרמיה של 18% ממחיר המניה הנוכחי; בריינסווי מפתחת מכשור לטיפול לא חודרני בהפרעות נפשיות והתמכרויות באמצעות גירוי מוחי עמוק

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית ואלור (Valor equity) תיכנס כשותפה בחברת בריינסווי (BrainsWay) הישראלית, שמפתחת מכשור רפואי לטיפול לא חודרני בהפרעות בתפקודי המוח ובעיקר בהפרעות נפשיות והתמכרויות, ונסחרת במקביל בבורסת ת"א ובנאסד"ק.
הקרן האמריקאית תיכנס לבריינסווי באמצעות הנפקה פרטית בהיקף של 20 מיליון דולר (כ-74 מיליון שקל) שתעשה במחיר של בין 9.45 ל-9.51 דולר למניה, בפרמיה של 20% על המחיר הממוצע המשוקלל של מניית בריינסווי ב-30 הימים האחרונים, ושל 18% ממחירה האחרון (8.07 דולר).
לאחר ההנפקה תחזיק ואלור ב-14% ממניות בריינסוויי ותקבל אופציות לעלות בהמשך ל-20%. לבריינסווי אין גרעין שליטה ובעלת המניות הגדולה בה כיום היא הפניקס שמחזיקה ב-11%, כך שוואלור תהפוך לבעלת המניות הגדולה בחברה. מימוש האופציה יביא את התקבולים מההנפקה לסך של 34 מיליון דולר.
בריינסווי, שהוקמה ב-2003, נסחרת כיום לפי שווי של 512 מיליון שקל (135 מיליון דולר).
הטכנולוגיה של בריינסוויי מבוססת על גירוי מגנטי מוחי עמוק. הטיפול מבוצע באמצעות מערכת דמוית קסדה שמונחת על ראשו של המטופל ומעבירה פולסים חשמליים למוח בהתאם לתוכנית הטיפול הרצויה.
עיקר מכירותיה של בריינסווי הן בארה"ב. ברבעון השני של 2024 צמחו הכנסותיה ב-28% ל-10 מיליון דולר, ובשורה התחתונה עברה החברה לרווח של 600 אלף דולר לעומת הפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, והציגה רבעון שלישי רווחי רצוף.
בריינסווי פועלת בהיקף נמוך גם בישראל. בתחילת ספטמבר אישר אגף השיקום במשרד הביטחון קבלת שיפוי ביטוחי עבור הטיפול בטכנולוגיה שלה בחולים עם הפרעות של פוסט טראומה (PTSD), בהקשר לעלייה בהיקף נפגעי התופעה בעקבות המלחמה.
ואלור, שבראשה עומד אנטוניו גראסיאס (Antonio gracias) היא קרן פרייבט אקוויטי שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה חדשניות ובעלות פוטנציאל צמיחה גבוה. היא מנהלת כיום נכסים בשווי של 17.5 מיליארד דולר.
ב-2005 היא הפכה למשקיעה המוסדית הראשונה בטסלה, והשקיעה בשלבים מוקדמים גם בחברות אחרות שייסד אלון מאסק, בהן ספייס אקס (SpaceX), ניוראלינק וב-XAI שפועלת בתחום הבינה המלאכותית. גראסיאס אף שימש כדירקטור בטסלה עד ל-2021.
ההשקעה בבריינסווי אינה ההשקעה הראשונה של ואלור בחברות ישראליות. מוקדם יותר השנה היא הובילה גיוס של 140 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי ווקה (WEAKA) שמפתח תוכנה לניהול איחסון, והיא השקיעה לאחרונה גם בסטארט-אפ קיי הלת' (K Health) בתחום רפואת המשפחה, וב-Xsight Labs שפועלת בתחום השבבים לטכנולוגיות הענן.
בשיחה עם כלכליסט הסביר מנכ"ל בריינסווי הדר לוי הסביר את ההתקשרות עם ואלור: "חיפשנו משקיע אסטרטגי שיעזור לנו בהנעת היוזמות האסטרטגיות בשוק האמריקאי ויסייע בכניסה לשווקים נוספים ולארגונים חדשים בארה"ב. כאשר ואלור היא קרן מובילה בתחומי הטכנולוגיה ויכולה לסייע בכך, כמו גם בהאצה של קבלת שיפוי ביטוחי בתחומים חדשים שאנחנו נכנסים אליהם כמו הגמילה מהתמכרויות לאלכוהול ואופיאטים (משככי כאבים). כשבנוסף יש להם גם קשרים חזקים בשוק ההון האמריקאי".
מעבר לכך ציין לוי את ניסיונה של הקרן בעבודה עם חברות טכנולוגיות רבות, ומכך את יכולתה לתרום בהוספת יכולות ניתוח ואנליטיקה של מידע.
מניית בריינסווי רשמה טלטלות עזות בשנים האחרונות. כשבחמש השנים האחרונות שווי החברה נע בין שיא של 613 מיליון שקל ביוני 2021 לשפל של 92 מיליון שקל במאי 2023 ועד ל-512 מיליון שקל כיום.