סגור
תקיפת מנע ישראל ב לבנון ו ה בורסה לניירות ערך
מנועי הכסף, פרק 308 (צילומים: REUTERS/ Karamallah Daher , Kobi Wolf/Bloomberg)

מנועי הכסף
האם הבורסה והאינפלציה התנתקו מהמציאות הישראלית

פרק מספר 308 של פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט: איך קורה שלמרות המלחמה הבורסה בת״א השלימה עלייה חודשית של 7%, בעוד שמדד המחירים לספטמבר הראה ירידה. וגם - מלחמת הענקים בשוק השבבים העולמי מגיעה לנקודת רתיחה ומאיימת על יציבות השווקים הפיננסים

השבוע בפרק מספר 308 של פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט עם הכלכלן והאסטרטג הראשי באגם לידרים אורי גרינפלד:


בחלק הראשון של הפרק דיברנו על האינפלציה שהצליחה שוב להפתיע ולרדת ב-0.2% בספטמבר בניגוד לכל ההערכות המוקדמות. מה היה הסעיף שהוריד את המדד והאם שיטות המדידה של הלמ״ס תואמות את עליות המחירים שאנחנו מרגישים כמעט בכל מקום.
במקביל דיברנו על הבורסה הישראלית שהשלימה עלייה חודשית של 7%. האם המשקיעים חוזים את העתיד של אחרי המלחמה או מתעלמים מההשלכות של לחימה ארוכה.
בחלק השני של הפרק אירחנו את שחר כהן מייסד ומנכ״ל לוסיד קפיטל. דיברנו על מלחמת הענקים בשוק השבבים העולמי שמגיעה לנקודת רתיחה. בצד אחד ניצבות חברות כמו TSMC ו-Marvell כשמולן ענקיות כמו ASML ו-Applied Materials שנגררות מאחור לאחר שאיבדו עשרות מיליארדי דולרים משוויין בימים האחרונים.
כעת, השאלה המטרידה היא - האם זו רק ההתחלה? כיצד המשבר בענקיות הללו עלול להשפיע על שרשרת האספקה העולמית? מה הקשר למתיחות הגיאופוליטית העולמית ובאיזה תסריט השווקים הפיננסים בעולם יגיבו בחריפות למשבר.


האזנה נעימה!