אחרי ההתייעלות בנמל חיפה: זינוק של 204% ברווח התפעולי לחציון
אחרי ההתייעלות בנמל חיפה: זינוק של 204% ברווח התפעולי לחציון
החברה הממשלתית שנמצאת בעיצומו של הליך הפרטה מציגה תוצאות משופרות: הרווח התפעולי בחציון השני של 2021 עמד על 85 מיליון שקל, לעומת 28 מיליון שקל בחציון המקביל ב-2020; הרווח הנקי בחציון השנה עמד על 140 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 9 מיליון שקל ב-2020 - פער שנובע מרווחי ההון של החברה
חברת נמל חיפה הממשלתית, שנמצאת בעיצומו של הליך הפרטה, קוצרת את פירות ההתייעלות ומציגה עלייה ברווח התפעולי וברווח הנקי. הנמל מציג גם עלייה בכמות הסחורות שנפרקו ונטענו. מגמות אלו נשמרות גם בהסתכלות רבעונית.
הכנסות הנמל בחציון הראשון של 2021 (בניכוי מחלקת הים שעברה לחברת נמלי ישראל) עמדו על 426 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 379 מיליון שקל בחציון הראשון של 2020 – עלייה של 12%.
עלייה בשכר בנמל
ההוצאות התפעוליות של הנמל בחציון הראשון של 2021 עמדו 279 מיליון שקל, לעומת הוצאות תפעוליות של 302 מיליון שקל בחציון המקביל ב-2020, ירידה של 8%.
עלות השכר בנמל עמדה בחציון הראשון של 2021 על 186 מיליון שקל, לעומת 188 מיליון שקל בחציון הראשון של 2020. בהמשך ישיר לכך, שיעור הוצאות שכר התפעול מההכנסות עמד בחציון הראשון של 2021 על 43%, לעומת שיעור של 49% בחציון הראשון של 2020.
הרווח התפעולי בנמל בחציון השני של 2021 עמד על 85 מיליון שקל, לעומת 28 מיליון שקל בחציון הראשון של 2020, זינוק של 204%.
הרווח הנקי בחציון הראשון של 2021 עמד על 140 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 9 מיליון שקל בחציון הראשון של 2020. ההבדל הגדול ברווח הנקי נובע מרווחי ההון של החברה, שעמדו בחציון הראשון של 2021 על 61 מיליון שקל ובחציון הראשון של 2020 על הפסד של 64 מיליון שקל. ה-EBITDA של החברה עמדה בחציון הראשון של 2021 על 31%, לעומת EBITDA של 16% בחציון הראשון של 2020.
יתרת המזומנים של החברה בסוף החציון הראשון של 2021 עמדה על 166 מיליון שקל, לעומת 195 מיליון שקל בסוף החציון הראשון של 2020. בנמל מסבירים את הירידה בכך שמזומנים רבים עברו להשקעות בתיקי ניירות ערך, שעלו מ-864 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020 ל-1.06 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2021.
עלייה בכל הסקטורים של הפעילות הנמלית
הנמל הציג גם עלייה בכל הסקטורים של הפעילות הנמלית. מספר המכולות שהנמל פרק בחציון הראשון של 2021 עמד על 769 אלף TEU (מידת נפח שבה מחושבת תנועת מכולות) לעומת 737 אלף TEU בחציון הראשון של 2020.
גם הסקטורים של אוניות המטען הכללי ואוניות הצובר, שנפגעו קשות מהפקק בנמלים, חוו עלייה: הנמל פרק בחציון הראשון של 2021 444 אלף טון מטען כללי, לעומת 356 אלף טון מטען כללי בחציון הראשון של 2020. מבחינת מטען צובר, הנמל פרק בחציון הראשון של 2021 כ-571 אלף טון של מטעני צובר, לעומת 535 אלף טון של מטעני צובר בחציון הראשון של 2020. לצורך ההשוואה, בנמל אשדוד שני הסקטורים האחרונים ספגו ירידה מסוימת.
9 אוניות מחכות כעת בתור התפעולי של נמל חיפה, 3 אוניות מכולה -ו6 אוניות מטען כללי.