סגור
מפעל טמפו
מפעל טמפו (ויקיפדיה)

רווחי טמפו זינקו ב-80% אחרי עלייה במכירות בכל המגזרים

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-50.7 מיליון שקל; עלייה במכירות נרשמה בכל המגזרים - המשקאות הקלים, המים, האלכוהול והמזון; טמפו מתמודדת במכרז לרכישת פעילות מי עדן שהועמדה למכירה; בתחילת השנה עבר אליה הזיכיון להפצת מי עדן מהמתחרה יפאורה

רבעון חזק לחברת המשקאות שהרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה לתחום המזון וקיבלה בתחילת השנה את הזיכיון להפצת מוצרי מי עדן. החברה רשמה שיפור בכל המדדים וחתמה את הרבעון עם עלייה של 80.3% ברווח הנקי שהסתכם ב-50.7 מיליון שקל.
מכירות טמפו שבשליטת (60%) ז'ק בר, רשמו ברבעון השלישי עלייה של 24.4% והסתכמו ב-734.2 מיליון שקל. העלייה במכירות הושגה מעלייה חדה של 36.6% במכירות המשקאות הקלים והמים, שהסתכמו ברבעון ב-404.3 מיליון שקל. מכירות המשקאות הקלים והמים רשמו עלייה חדה יותר של 78.8% ברווח המגזרי שהסתכם ב-62.1 מיליון שקל, ושיקף רווחיות תפעולית של 15.4%.
עלייה במכירות (9.1%) נרשמה גם בתחום האלכוהול, עלייה של 6.5% במכירות הבירה ובמשקאות האלכוהול הקלים, וכן ביין (5.8%). עלייה במכירות נרשמה גם בפעילות המזון (69.2%) שפיתחה החברה עם רכישת חברת סיימן הפועלת בתחום הגבינות והמעדנים, השליטה (51%) בחברת המזון האורגני אול אורגני וחברת הפסטה זוקו.
בכל הפעילויות, למעט זרוע המזון שנמצאת בתחילת דרכה ועדיין מתמודדת עם הפסד תפעולי, רשמה החברה שיפור ברווחיות.
העלייה במכירות, חילחלה לשורת הרווח הגולמי, שעלה ב-27.3% והסתכם ב-243.4 מיליון שקל. בעקבות כך, צמחה הרווחיות הגולמית של טמפו ל-33.14% מהמכירות, לעומת 32.4% אשתקד.
עלייה של 54.6% ברווח התפעולי שהסתכם ב-77.8 מיליון שקל, הובילה לשיפור הרווחיות התפעולית ל-10.6% מהמכירות, לעומת 8.5% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הנקי, נתמך גם בירידה של 27.6% בהוצאות המימון ל-8.5 מיליון שקל.
העברת ההפצה של מוצרי מי עדן החלה בינואר לעבור בהדרגה מידי יפאורה המתחרה לידיה של טמפו. בחודש שעבר קיבלה טמפו לידיה את מלוא הפצת מוצרי מי עדן, וכעת היא מתמודדת, באמצעות שותפים, במכרז לרכישת פעילות מי עדן שהועמדה למכירה.