סגור
מטה סמסונג ב סיאול קוריאה
מטה סמסונג בסיאול קוריאה (צילום: Jung Yeon-je / AFP)

דיווח: סמסונג מקצצת עד 30% מהעובדים שלה ברחבי העולם

נכון לסוף 2023 העסיקה 267,800 עובדים; ברויטרס דווח כי צפוי קיצוץ של 15% בעובדי המכירות והשיווק, ובעובדי האדמינסטרציה 30%, אך לא צפויים פיטורים בקוריאה עצמה; סמסונג חווה קשיים בחטיבות המפתח שלה, ביניהן, חטיבת השבבים שמתאוששת לאט יותר מהמתחרות

סמסונג מקצצת עד 30% מהעובדים שלה מחוץ לקוריאה, כך לפי דיווח ברויטרס המתבסס על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, היצרנית הגדולה בעולם של סמארטפונים, טלוויזיות ושבבי זיכרון הורתה לחברות בת ברחבי העולם לקצץ את חטיבות המכירות והשיווק בסביבות 15%, זאת בעוד שבחטיבת האדמינסטרציה הקיצוץ יעמוד על עד 30%.
לפי הדיווח, התוכנית תיושם עד סוף השנה ותשפיע על משרות ביבשות אמריקה, אירופה, אסיה ואפריקה. עם זאת, עוד לא ברור מה המספר המדוייק של העובדים שיפוטרו, ועל אילו מדינות וחטיבות לא יחולו השינויים.
מסמסונג נמסר בתגובה כי התאמות לכוח העבודה נערכות באופן שגרתי בחלק מהמדינות בהן היא פועלת, ונועדו לשיפור היעילות. עוד הוסיפו כי לא הציבו יעד סצפיפי לתוכניות, וכי הן לא יחולו על עובדי הייצור.
נכון לסוף 2023 העסיקה סמסונג 267,800 עובדים, כשיותר ממחציתם ממוקמים מחוץ לקוריאה. משרות ייצור ופיתוח מייצגות את מרבית התפקידים, בעוד שמספר העובדים במכירות ובשיווק עומד על סביבות 25,100.
ברויטרס דיווחו כי ההנחיות לגבי הקיצוצים נשלחו לפני כשלושה שבועות, ובשלוחה של סמסונג בהודו החלו כבר להציע חבילות פיצויים לחלק מהעובדים בדרגים הבינוניים שקיבלו את ההודעה על הפיטורים. לפי אחד המקורבים, המספר הכולל של המפוטרים בהודו עלול לעמוד על אלף. סמסונג מעסיקה כיום כ-25 אלף עובדים במדינה.
הפיטורים המתוכננים יוצאים לדרך על רקע קשיים שחווה סמסונג בחטיבות המפתח שלה. כך, חטיבת השבבים שלה מתאוששת בקצב איטי יותר מאשר מרבית המתחרות שלה, מהאטה חמורה בתעשייה שהובילה בשנה שעברה לירידה ברווחים לשפל של 15 שנים.
במאי החליפה החברה את מנהל חטיבת המוליכים למחצה, וזאת כחלק מהמאמצים להתגבר על "משבר השבבים", ולהתרחב בתחום אספקת השבבים ליישומים של בינה מלאכותית.
בנוסף לכך, סמסונג מתמודדת עם תחרות צמודה מצד וואווי הסינית ואפל בשוק מכשירי הסמארטפון היקרים. בהודו שאחראית ל-12 מיליארד דולר מההכנסות השנתיות של החברה, מחלוקת סביב השכר הובילה לשביתה ששיבשה את הייצור.
לדברי אחד האנשים המעורים בפרטי הקיצוצים, הם נעשים כהכנה להאטה בביקוש העולמי למוצרי טכנולוגיה לנוכח האטה בכלכלה העולמית.
עוד לא ידוע אם סמסונג מתכוונת להרחיב את הקיצוצים גם למטה שלה בדרום קוריאה. ההערכה היא כי תתקשה לעשות זאת בשל הנסיבות – סמסונג היא המעסיקה הגדולה ביותר במדינה ובעלת תקפיד מרכזי בכלכלה. הקיצוצים קרוב לוודאי גם יתקלו בהתנגדות, זאת לאחר שהעובדים בקוריאה ארגנו לאחרונה שביתה של מספר ימים בדרישה לשכר גבוה יותר.