סגור
דילן מולבני אנהאוזר בוש בירה באד לייט bud light
דילן מולבני מפרסמת את בירה באד-לייט bud light (צילום: Dylan Mulvaney/Instagram)

אחרי 22 שנה: הבירה הנמכרת בארה"ב הודחה מהמקום הראשון

בירה באד לייט של אנהויזר בוש רשמה ירידה דרסטית במכירות במאי; המותג סובל חודשים מנסיגה עקב החרמה מצד גורמים שמרניים בשל שותפות עם הכוכבת הטרנסג'נדרית דילן מולבני; ומנגד, מחרימים את הבירה גם בקהילת הלהט"ב; ובמקום הראשון בחודש שעבר – בירה מקסיקנית

מכירות הבירה באד לייט (bud light) צנחו בחודש מאי בארה"ב, ואחרי 22 שנים היא כבר לא הבירה הכי נמכרת בקרב האמריקאים – הודחה על ידי בירה מקסיקנית.
החברה-האם של המותג, Anheuser-Busch שנסחרת בוול סטריט (סימול – BUD) בשווי שוק של 109 מיליארד דולר, מכרה בחודש שעבר בירות באד לייט בסכום של 297 מיליון דולר. מדובר בצניחה של 23% לעומת מאי 2022. אנהויזר בוש היא גם בעלת מותגי הבירות בקס, באדוויזר וסטלה ארטואה.
הבירה הנמכרת ביותר במאי בארה"ב היא Modelo Especial, שקיימת כבר כמעט 100 שנה, עם עלייה של 15% לעומת התקופה המקבילה לסכום של 333 מיליון דולר.
בשבועיים הראשונים של אפריל בלבד מחקה אנהויזר בוש מעל ל-5 מיליארד דולר משווי השוק שלה, מאז שהכריזה על שותפות עם דילן מולבני (Dylan Mulvaney), כוכבת הרשת הטרנסג'נדרית. מאז ועד היום המניה המשיכה בנסיגה, משווי שוק חברה של 132 מיליארד דולר ל-109 מיליארד דולר נכון לנעילה אמש. נפילה של 17% במניה בזמן המדובר.
במסגרת הקשר שיתפה מולבני ברשת סרטונים ותמונות המקדמים את הקשר העסקי שלה עם אנהויזר בוש. זו ייצרה במיוחד פחיות באד לייט עם דמות דומה למולבני, משפיענית רשת בת 26 עם מעל ל-10 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, ובעיקר בטיקטוק.
והתגובות מגורמים שמרניים לא איחרו לבוא, בין היתר מסלבס כמו המוזיקאי קיד רוק ואחרים שקראו להחרים את מותגי אימפריית הבירות. בתגובה החברה ניסתה להתרחק מהקמפיין עם מולבני במטרה לפייס את השמרנים ולמנוע את המשך הירידה במכירות ובמניה.
אך הניסיון להתיישר עם השמרנים הצית מחאה מצד קהילת הלהט"ב, כשחלק מהברים של הקהילה הוציאו מהתפריטים את הבירות של אנהויזר בוש, כולל באד לייט.