בעיקר בזכות דינמיקה: שיפור נוסף בהכנסות וברווחי סלקום
בעיקר בזכות דינמיקה: שיפור נוסף בהכנסות וברווחי סלקום
ספקית שירותי התקשורת רשמה ברבעון השלישי עלייה של 2.7% בהכנסות ל-1.1 מיליארד שקל - המכירות ברשת החנויות דינמיקה צמחו ב-22% ל-249 מיליון שקל. הרווח הנקי של הקבוצה עמד על 56 מיליון שקל, הגבוה ב-8 השנים האחרונות
רשת דינמיקה ממשיכה לספק תמיכה לתוצאות סלקום, שמסכמת את הרבעון השלישי עם הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, עלייה של 2.7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.
סלקום ממשיכה להיות חברת הסלולר הגדולה בישראל מבחינת מספר מנויים עם 3.571 מיליון, עלייה של 17 אלף מנויים לעומת הרבעון השני של השנה הנוכחית. הכנסות סלקום מעסקי הסלולר, הכוללים את פעילות דינמיקה במכירות ציוד הקצה וההכנסות ממנויים (בניכוי קישוריות - או קשרי גומלין, קש"ג) עמדו ברבעון המדווח על 666 מיליון שקל, סכום המשקף 60% מהכנסות הקבוצה.
דינמיקה, רשת החנויות למכירת מכשירי סלולר וציוד נלווה (ציוד קצה), הניבה הכנסות רבעוניות של 249 מיליון שקל - עלייה של 22% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. הצמיחה בפעילות הרשת פיצתה על הירידה שנרשמה לסלקום בהכנסות סלקום ממכירות גלישה לחו"ל (וכך גם בשאר חברות הסלולר).
חבילות הגלישה לחו"ל נחשבות באופן מסורתי לרווחיות במיוחד עבור חברות התקשורת והן נפגעו מהותית בשל הירידה החדה בתיירות היוצאת. בסלקום שבניהולו של אלי אדדי (שעד לפני כשלושה חודשים ניהל את דינמיקה) מעריכים שהירידה במכירות חבילות הגלישה לחו"ל פגעה ברווח התפעולי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של החברה בסכום של 14-17 מיליון שקל. ההכנסה החודשית מלקוח סלולר (בניכוי קש"ג) נפגעה גם כן, ועמדה על 39 שקל ברבעון השלישי, לעומת 39.7 שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
דמי הקישוריות/קשרי גומלין (קש"ג) הם תשלום על שיחה נכנסת שמעבירות חברות הסלולר ביניהן. משרד התקשורת החליט על ביטול דמי הקישוריות באופן הדרגתי בשלוש פעימות, שייכנסו לתוקף אחת לשנה בחודש יוני - האחרונה שבהן תהיה ב-2025. מכיוון שהקש"ג מתאזן יחסית בין החברות, התשלום משפיע על ההכנסות, אך לא על הרווח.
הרווח התפעולי של סלקום עמד ברבעון על 110 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל - אז עמד על 111 מיליון שקל. ברבעון הקודם (שני, 2024) רשמה סלקום רווח נקי של 55 מיליון שקל, הגבוה ביותר ב-8 השנים האחרונות. היא מצליחה לעקוף את הסכום ברבעון השלישי, עם רווח נקי של 56 מיליון שקל.
פעילות האינטרנט והטלוויזיה
במגזר הנייח, הכולל את שירותי האינטרנט והטלוויזיה, עמדו ההכנסות של סלקום על 436 מיליון שקל, ירידה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לסלקום 373 אלף מנויי אינטרנט, מתוכם 311 אלף (83%) על גבי תשתית הסיבים האופטיים. ברבעון השלישי של השנה שעברה היו לסלקום 342 אלף מנויי אינטרנט (עלייה של 9%), מתוכם 240 אלף מנויים על גבי תשתית סיבים.
הטלוויזיה בסלקום אינו נחשב לרווחי במיוחד עבור החברה, והיא נמכרת בעיקר כמוצר משלים לשירותים הרווחיים יותר – כמו למשל הסיבים האופטיים ודור 5 בסלולר. סלקום לא מפרסמת את נתוני הרווחיות של מגזר הטלוויזיה, אך ההערכות הן שהוא אינו רווחי. בשל כך, בחברה הודיעו בשבוע שעבר על עסקה עם חברת HOT במסגרתה יעלו התכנים של HOT לפלטפורמה של סלקום, יחד עם רכש משותף בשירותי התוכן והסדרות.
העסקה עוד כפופה לאישור רשות התחרות, שבוחנת גם עסקה דומה שהוגשה עוד לפני כן ב-yes, שתפתח אפליקציה לשירות הטלוויזיה של פרטנר (שיישאר עם המותג של פרטנר). מספר מנויי הטלוויזיה של סלקום עמד בתום הרבעון על 272 אלף מנויים, עלייה של 3,000 מנויים לעומת הרבעון השני של השנה ושל 11 אלף מנויים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.