גידול מואץ בביקוש לקרטון הזניק את הרווח הנקי של אינפיניה ב-57%
גידול מואץ בביקוש לקרטון הזניק את הרווח הנקי של אינפיניה ב-57%
חברת אינפיניה, לשעבר נייר חדרה שנמצאת תחת שליטת קרן פימי, רשמה ברבעון השני רווח נקי של 36 מיליון שקל; ברקע, ביקוש לקרטון עקב התרחבות המסחר המקוון, שרוב המוצרים בו נמכרים באריזות קרטון, זאת לצד המעבר ההדרגתי משימוש באריזות פלסטיק לאריזות קרטון שניתנות למחזור
רבעון שביעי ברציפות של גידול בהכנסות לאינפיניה, לשעבר נייר חדרה: היום (ב') החברה שבשליטת קרן פימי (45.5%) פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2022, שבמהלכו הכנסותיה צמחו ב-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-458 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של אינפיניה הכפיל את עצמו ברבעון והסתכם בכ-60 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-29 מיליון שקל ברבעון השני של 2021. צמיחה של 57% חלה ברבעון השני גם ב-EBITDA של החברה שהסתכם בכ-102 מיליון שקל המהווים כ-22% מהכנסותיה, לעומת כ-65 מיליון שקל ברבעון המקביל.
באינפיניה מסבירים כי הסיבה המרכזית לזינוק החד ב-EBITDA היא שיפור שחל ביעילות בכל מגזרי הפעילות שלה, לצד הגדלת תפוקת הייצור והשפעה חיובית של תהליך ההסבה של אחת ממכונות הייצור המרכזיות באתר החברה בחדרה, מייצור של ניירות כתיבה לייצור גלילי נייר לקרטון. הסבת המכונה (מכונה 4 י.א) אפשרה לחברה להתמקד במהלך הרבעון השני בייצור של מוצרים רווחיים יותר, שנמכרים במחירים גבוהים יותר.
העלייה ברווח התפעולי של החברה הובילה לעלייה של 57% ברווח הנקי שלה ברבעון השני, שהסתכם ב-36 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ברבעון השני של 2022 נמשכו המגמות החיוביות בשווקים שבהם פועלת אינפיניה, ומתאפיינות בגידול מואץ בביקוש לקרטון בעקבות התרחבות המסחר המקוון, שרוב המוצרים בו נמכרים באריזות קרטון והמעבר ההדרגתי משימוש באריזות פלסטיק לאריזות קרטון שניתנות למחזור. מגמות אלה הובילו לצמיחה מואצת בשוקי גלילי הקרטון בשיעור של 5%-6% במהלך 2021 ונמשכו גם במהלך החציון הראשון של 2022.
לצד אלה, במהלך הרבעון השני חלה עלייה בכמות האיסוף העצמי שלה של פסולת קרטון שהועברה למחזור לקראת ייצור מוצרי קרטון חדשים וזאת באופן שהפחית את הצורך שלה לרכוש חומרי גלם מספקים חיצוניים: "הצמיחה בכמות פסולת הקרטון שנאספת על ידנו כחומר גלם ממשיכה להקטין את התלות שלנו ברכש מצדדים שלישיים. שיעור הולך וגדל של חומר גלם המשמש אותנו לייצור אריזות קרטון הוא קרטון שממוחזר במפעל הנייר של הקבוצה", הסביר מנכ"ל החברה, גדי קוניא.
בתחום אריזות הקרטון, אינפיניה רשמה גידול במכירות, שהסתכמו ב-146 מיליון שקל לעומת 139 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. חרף גידול זה, הרווח התפעולי בפעילות אריזות הקרטון צנח ב-66% בעקבות עלייה ניכרת שחלה בתשומות הייצור.
כשברקע הצמיחה הכללית בתחומי פעילות הליבה שלה, בתחום השיווק של הציוד המשרדי חלה במחצית הראשונה של השנה ירידה של 12% במכירות מ- 91 מיליון שקל במחצית השנייה של 2021 ל-81 מיליון שקל במחצית השנייה של 2022.
מדובר בפעילות שמובילה החברה הבת גרפיטי, והקיטון במכירותיה הוסבר בהימשכות השינויים בדפוסי העבודה מרחוק, שהחלו עם פרוץ מגפת הקורונה. הסבר נוסף לירידה במכירות הוא ההחלטה של גרפיטי להפסיק את התקשורת עם לקוחות שאינם רווחיים.
הקיטון במכירותיה הוביל בחציון הראשון של השנה את גרפיטי להפסד של 10 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל בחציון המקביל של 2021. ההפסד הוסבר בירידה במחזור מכירותיה ובעלייה שחלה בעלות המוצרים שהיא מייבאת מחו"ל.
לפי הדוחות של אינפיניה, לחלק ניכר מלקוחות גרפיטי התקשרויות ארוכות טווח איתה, באופן שמותיר גמישות מועטה לשינוי במחירי המכירה וזאת באופן שמכביד על רווחיותה. על רקע אלה, החברה פועלת לעדכון המחירים באותן התקשרויות.
על רקע התוצאות הכספיות שלה ברבעון השני, הדירקטוריון של אינפיניה החליט על חלוקת דיבידנד של 25 מיליון שקל שישולם במהלך אוגוסט. בשני סבבים קודמים מוקדם יותר השנה, חילקה החברה דיבידנדים בסך כולל של 50 מיליון שקל.