סגור
האחים דני זלקינד ו מייקי זלקינד בעלי השליטה באלקטרה צריכה על רקע סופרמרקט של קרפור
מימין: דני זלקינד ומייקי זלקינד בעלי השליטה באלקו על רקע סופרמרקט של קרפור (צילומים: ישראל הררי, בלומברג)

הכנסות אלקו צמחו ב-10% אחרי שקרפור ואלקטרה פאוור עברו לרווח

חברת האחזקות שבשליטת האחים זלקינד סיכמה את הרבעון השני עם גידול בהכנסות של כל החברות הבנות, וסבלה מהפסדי אלקטרה נדל"ן בארה"ב; ההפסד בשורה התחתונה הצטמצם ב-60% ל-53 מיליון שקל ברבעון; אלקו תחלק דיבידנד של 20 מיליון שקל 

השיפור בתוצאות אלקטרה תשתיות, אלקטרה פאוור, וזרוע הקמעונאות קרפור, סייע לאלקו לצמצם את ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של 2024 ל-53 מיליון שקל לעומת הפסד של 135 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023.
ההכנסה המצרפית של חברות הקבוצה של אלקו שבשליטת האחים מייק ודני זלקינד, עלו בכ-10% ל-4.92 מיליארד שקל לעומת 4.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2023.
זרוע התשתיות אלקטרה ממשיכה להיות הבולטת בקבוצה עם תרומה של 63 מיליון שקל לתוצאות אלקו, לעומת 65 מיליון שקל ברבעון המקביל. אלקטרה פאוור תרמה רווח של 2 מיליון שקל לעומת הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל, ואילו אלקטרה צריכה ש"תרמה" הפסד של 62 מיליון שקל ברבעון המקביל, חלקה בתוצאות היה הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון השני לנוכח צעדי ההתייעלות בקרפור.
עקב האכילס של הקבוצה ממשיכה להיות אלקטרה נדל"ן שחלקה בהפסד היה 104 מיליון שקל ברבעון לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה שמשקיעה בנדל"ן בארה"ב סופגת הפסדים מזה מספר רבעונים בשל השפעת הריבית הגבוהה בארה"ב על שוק הנדל"ן שם שהביאו לשיערוכים שליליים של הנכסים. עם זאת אלקטרה נדל"ן חתמה על הסכמי מכירה של שלושה נכסים בתמורה כוללת של 261 מיליון דולר.
מתחילת השנה איבדה מניית אלקו 4.3% ושווי השוק שלה עומד על 3 מיליארד שקל. הקבוצה מחזיקה גם ב-29.9% ממניות דסק"ש ואלה תרמו 42 מיליון שקל להפסד לעומת 107 מיליון שקל ברבעון המקביל. אלקו נהנתה מהכנסות מימון של 10 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
אלקו מצרפת הערכת שווי של דסק"ש שמוערכת ב-414 מיליון שקל, כך שהאחזקה הביאה להפרשה של 26 מיליון שקל בדו"חות אלקו בגיל הירידה בשווי שעמד על 440 מיליון שקל לפני כן.
בסוף הרבעון עמדה מצבת המזומנים של אלקו על 1.44 מיליארד שקל, שעשויים לשמש אותה להשקעות חדשות. אלקו תחלק דיבידנד של 20 מיליון שקל שמצטרף לדיבינד קודם של 30 מיליון שקל ממארס.