הייניקן מזהירה מעלייה נוספת במחירי הבירה בגלל המלחמה באוקראינה
הייניקן מזהירה מעלייה נוספת במחירי הבירה בגלל המלחמה באוקראינה
מבשלת הבירה השנייה בגודלה בעולם הודיעה כי למרות עלייה במכירות הבירה שלה ברבעון הראשון, היא צופה זינוק משמעותי בעלויותיה. בין הסיבות להתייקרות הצפויה: המלחמה באוקראינה, שהיא יצרנית תבואה גדולה, לצד עליות חדות בעלויות הדלק וההובלה
הייניקן הודיעה היום (ד') כי היא צפויה להעלות עוד יותר את מחירי הבירה שלה מכיוון שהיא צופה זינוק "משמעותי" בעלויות שלה, כך מדווח "הפייננשל טיימס".
מבשלת הבירה השנייה בגודלה בעולם מכרה ברבעון הראשון יותר בירה מהצפוי, כאשר שתיינים אירופאים חזרו לברים עם הסרת מגבלות הקורונה, אך היא הזהירה מפני התנאים הקשים הצפויים בשוק.
"אנו רואים יותר חוסר ודאות מאקרו-כלכלית לפנינו, ומצפים לרוח אינפלציונית משמעותית נוספת שתפעיל עוד לחץ על בסיס העלויות שלנו. אנו ננקוט פעולות נוספות, כולל תמחור, כדי להתמודד עם האתגרים הללו", אמר מנכ"ל הייניקן דולף ואן דן ברינק.
הייניקן מסרה שההכנסה שלה נטו להקטוליטר (100 ליטרים) עלתה ב-18.3% במהלך הרבעון, והיתה מונעת על ידי "תמחור אסרטיבי" וצרכנים שעברו לשתות בירות יוקרתיות יותר. זאת לאחר עלייה של 8.8% בהכנסות אלה בששת החודשים הקודמים.
המלחמה באוקראינה, יצרנית תבואה גדולה, הוסיפה ללחץ העלויות עבור מבשלות הבירה, לצד עליות חדות בעלויות של סחורות אחרות, כמו עלויות הדלק וההובלה. זה העלה את המחיר של חצי ליטר עבור שתיינים שכבר מתמודדים עם עליות חדות ביוקר המחיה.
היקף מכירות הבירה של הייניקן עלו ב-5.2% ברבעון הראשון, מעל הצפי של האנליסטים שהיה לעליות של 3.5%. הציפיות לשנה כולה נותרו ללא שינוי למרות הלחצים האינפלציוניים, מסרה הייניקן, שמותגיה כוללים את אמסטל, טייגר ומורטי.
ההכנסות נטו עלו ב-24.9% ל-5.8 מיליארד יורו, והביאו לרווח נקי ברבעון של 417 מיליון יורו, יותר מכפול מהנתון בשנה הקודמת.
היריבות Anheuser-Busch InBev וקרלסברג טרם דיווחו על תוצאות הרבעון הראשון, אך קרלסברג אמרה בפברואר שהיא מצפה להחזיר את כל העליות בעלויות השנה מהצרכנים.
הייניקן גם מצפה לחיוב של 400 מיליון יורו בגין ירידת ערך, כאשר היא מבקשת להיפטר מפעילותה הרוסית, לאחר שהחליטה לסגת מהמדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה.