בלעדייצרנית הזכוכית החכמה גאוזי נערכת להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 600 מיליון דולר
בלעדי
יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי נערכת להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 600 מיליון דולר
יצרנית הזכוכיות החכמות הישראלית תנסה לגייס 150 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. גאוזי, שהכנסותיה הסתכמו בשנה שעברה ב־50 מיליון דולר, גייסה עד כה 125 מיליון דולר בחמישה סבבים
האם הנפקתה של מובילאיי בחודש שעבר, אף שהחברה התפשרה משמעותית על השווי, סוללת את הדרך להנפקות ישראליות נוספות בוול סטריט בעיצומו של משבר הריביות?
ל"כלכליסט" נודע כי חברת הננוטכנולוגיה הישראלית גאוזי (Gauzy), שעוסקת בייצור זכוכית חכמה, נערכת להנפקת מניותיה בבורסת נאסד"ק לפי שווי של 600 מיליון דולר. ההנפקה מיועדת להתבצע ברבעון הראשון של 2023, במידה שהמצב בשווקים יאפשר זאת.
ככל הידוע, החברה הגישה תשקיף חסוי לרשות ניירות ערך האמריקאית, ובחרה בבנקים בנק אוף אמריקה, סטיפל וקאוול להוביל את ההנפקה, אם אכן תצא לפועל. גאוזי מכוונת להיות מוכנה למעשה לחלון הזדמנויות בשווקים שיאפשר לה לבצע בזמן קצר את המהלך שבו היא אמורה לגייס כ־150 מיליון דולר.
גאוזי מקדמת את המהלך לאחר שהשלימה בשנה האחרונה את רכישת חברת ויז'ן סיסטמס (Vision Systems) הצרפתית תמורת כ־60 מיליון דולר. את סכום הרכישה גייסה החברה בפברואר 2022 ממשקיעים שונים, ובהם Ibex investors, Olive Tree VC, Blue Red Partners, Waarde Capital, Avery Dennison Walleye Capital ו־3A Capital.
גאוזי, שמנוהלת על ידי אייל פסו, פיתחה יכולת לשלוט בעזרת אמצעים כימיים בתאורה והצללה של כלי תחבורה שונים. הטכנולוגיה שפיתחה מאפשרת לשלוט ברמת ההצללה של הזכוכית — למשל בכלי רכב או בניינים. בין לקוחותיה מצויות חברות שמייצרות זכוכיות לכלי הרכב, יצרניות טלוויזיה ועוד, בהן החברה הדרום־קוריאנית LG שנעזרת בה לצורך פיתוח מסך טלוויזיה שקוף.
החומרים שעליהם מתבססת טכנולוגיית ה־Light Controlled Glass של גאוזי הם שילוב של מוצקים מרחפים בנוזל וקריסטל נוזלי. הטכנולוגיה מאפשרת שליטה בכמות האור שנכנסת דרך כל אחד מחלונות ושמשות הרכב, או הבניין, או המחיצה בבית. טכנולוגיה זו מאפשרת מניעת סנוור, פרטיות במכונית, פרטיות בחדרי הרחצה בבית הצמודים לחדרי השינה, ואפילו הפיכה של דלת מקרר לשקופה.
המוצרים של החברה מיועדים גם לתחום התעופה והאווירונאוטיקה. בנוסף ל־LG, משתמשות בטכנולוגיה של גאוזי גם יונדאי ומרצדס־בנץ, וכן חברת איירבוס בתוך מטוסיה. יונדאי השקיעה בחברה 10 מיליון דולר בסבב הלפני אחרון, ומרצדס היתה חברת הרכב הראשונה שהשתמשה בטכנולוגיה שלה. לקוחות נוספים הם ב.מ.וו, טקסס אינסטרומנטס, גסטטנר, הונדה ועוד.
רכישת החברה הצרפתית ויז'ן סיסטמס לפני כשנה הרחיבה את האפשרויות והמוצרים של גאוזי. ויז'ן סיסטמס מתמחה בתחומי ה־ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהגים), ה־APAS (מערכות עזר מתקדמות לנוסעים) ומוצרי הצללה לתעשיות התעופה והרכב.
הרכישה איפשרה לגאוזי, מעבר להתפתחות לתחומים חדשים, גם להגביר את הנוכחות בעולמות ה־ADAS וה־APAS - משלב הפיתוח ועד השילוב וההתקנה של מערכות אלה. הטמעת מערכות העזר של החברה הצרפתית לתוך הזכוכית ברכב תאפשר צמצום הפרעות ויזואליות לנהג.
גאוזי הוקמה ב־2010 על ידי אייל פסו שמכהן כמנכ"ל; אדריאן לופר, שמשמש סמנכ"ל הטכנולוגיות; ודימיטרי דוברנקו, המהנדס הראשי. החזון של היזמים היה להכניס טכנולוגיות חדשניות לתעשיות מסורתיות כמו תעשיית הזכוכית.
גאוזי רשמה הכנסות של 50 מיליון דולר ב־2021, וצפויה להגדיל אותן ב־2022. החברה מעסיקה 480 עובדים, מתוכם כ־180 עובדים בתחום הייצור. היא מחזיקה במתקן ייצור מתקדם בליון ומתקן נוסף בפלורידה שמייצר למטוסים. בנוסף, לגאוזי שלושה מתקני ייצור בישראל ובגרמניה וכן 14 משרדים ברחבי העולם.
גאוזי גייסה עד היום כ־125 מיליון דולר בחמישה סבבים - האחרון שבהם כאמור בפברואר 2022 בהיקף 60 מיליון דולר, והקודם שנתיים קודם לכן בגובה של 25 מיליון דולר.
מחברת גאוזי לא נמסרה תגובה.