סגור
מטה עליבאבא בסין
מטה עליבאבא בסין (בלומברג)

ארה"ב: עליבאבא תשלם קנס של 433 מיליון דולר כדי ליישב תביעת משקיעים

לפי התובעים, עליבאבא הפרה את חוקי ני"ע בכך שהציגה מצג שווא לגבי נהלי ההגבלים העסקיים שלה, דבר שניפח את מחיר המניה באופן מלאכותי; ענקית המסחר המקוון הכחישה כי עברה על החוק, והודיעה כי הסכימה להסדר כדי לחסוך בעלויות ובזמן

עליבאבא הסינית הודיעה אתמול שהסכימה לשלם 433.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעה שהגישו משקיעים בארה"ב בטענה כי ענקית המסחר המקוון הטעתה אותם בכל הנוגע לצעדים מונופוליסטיים אותם נקטה.
עליבאבא הכחישה שעברה על החוק, והודיעה כי הסכימה להסדר כדי לחסוך את עלויות והזמן שיגרור ההליך המשפטי.
ההסדר המוצע הוגש לבית משפט פדרלי במנהטן ודורש את אישור השופט המחוזי ג'ורג' דניאלס.
המשקיעים תבעו לראשונה את עליבאבא ושניים מבכיריה ב-2020, בטענה שהחברה מסרה הצהרות מטעות על ההנפקה המתוכננת של אנט גרופ בהיקף 34.5 מיליארד דולר. המשקיעים טענו גם כי החברה הפרה את חוקי ניירות הערך הפדרליים בכך שהציגה מצג שווא לגבי נהלי ההגבלים העסקיים והבלעדיות שלה, דבר שניפח את מחיר המניה באופן מלאכותי. ב-2021 עליבאבא שילמה קנס של 2.8 מיליארד דולר לרשויות בסין במסגרת חקירה בתחום ההגבלים העסקיים .
בשנה שעברה דחה בית המשפט את טענות המשקיעים לגבי הנפקת אנט, אך המשיך בדיון לגבי טענות ההגבלים העסקיים.
לפי התביעה, מחיר המניה של עליבאבא ירד לאחר שהמשקיעים הבינו כי ההצהרות של עליבאבא בנוגע לנהלי ההגבלים העסקיים מטעות - דבר שגרם הפסד למשקיעים. ההסדר מפצה את מי שרכשו מניות עליבאבא בארה"ב בין 13 בנובמבר 2019 ל-23 בדצמבר 2020.
עורכי הדין של התובעים אמרו כי ההסדר מהווה "תוצאה מצוינת". לדבריהם, סך הפיצוי שהיו יכולים משקיעי עליבאבא לדרוש אם תביעתם הייתה נדונה בבית המשפט יכול היה להגיע ל-11.63 מיליארד דולר.