אחרי שלוש שנים של הכנות: רדיט מתכננת הנפקה בחודש מרץ
אחרי שלוש שנים של הכנות: רדיט מתכננת הנפקה בחודש מרץ
סוכנות הידיעות רויטרס מפרסמת כי פלטפורמת המדיה החברתית צפויה להגיש את המסמכים לצורך ההנפקה בחודש הבא; שוויה של החברה הוערך בשנת 2021 בכ-10 מיליארד דולר, והיא מעוניינת למכור 10% ממניותיה בהנפקה
פלטפורמת המדיה החברתית רדיט מתכננת לצאת להנפקה בחודש מרץ, וזאת אחרי יותר משלוש שנים של הכנות, כך מפרסמת סוכנות הידיעות רויטרס.
זו תהיה ההנפקה הראשונה של חברת מדיה חברתית גדולה מאז ההנפקה של פינטרסט ב-2019, ותגיע בזמן שרדיט עומדת בפני תחרות עזה על פרסומות מצד פלטפורמות כמו פייסבוק וטיקטוק.
ההנפקה גם צפויה לבחון את מוכנותם של כמה ממשתמשי האפליקציה לגבות את מניות החברה. משקיעים רבים שמשתמשים בפלטפורמה עזרו לקדם באמצעות ממים שהעלו בה בשלוש השנים האחרונות שורה של מניות, החל מהקמעונאית גיימסטופ ועד חברת הסרטים AMC. רדיט, שהגישה בקשה חשאית להנפקה בדצמבר 2021, מתכננת לבצע את הגשת המסמכים הפומבית שלה בפברואר, ולבצע את ההנפקה במהלך חודש מרץ, כך על פי שניים מהמקורות בדיווח של רויטרס.
החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו, ששוויה הוערך בכ-10 מיליארד דולר בסבב הגיוסים שערכה ב-2021, מעוניינת למכור כ-10% ממניותיה בהנפקה, ותחליט על פי איזה מחיר מניה תעשה זאת במועד קרוב להנפקה עצמה. המקורות שעליהם מתבססת הידיעה הזהירו עם זאת שהנפקתה של רדיט עלולה להידחות, כפי שכבר קרה בעבר.
רדיט נוסדה ב-2005 ע"י סטיב האפמן והיזם אלקסיס אוהניאן, והתפרסמה במיוחד כפלטפורמה לפגישות קבוצתיות מקוונות, ובכך שמשתמשיה יכולים להצביע בעד או נגד התוכן שמועלה ע"י משתמשים אחרים. היא מפיקה את הכנסותיה בעיקר מפרסומות, ומציעה מנוי פרמיום תמורת 5.99 דולר לחודש, אך טרם רשמה רווח, כך כתב האפמן בפוסט שהעלה ביוני האחרון.
בעבר ייחסה החברה את הפסדיה להשקעות בפלטפורמה ובכך שמשתמשיה פחות מעוניינים בפרסומות, לעומת משתמשי פלטפורמות אחרות. היא המתינה עם ביצוע ההנפקה עד שתתקרב לנקודה בה תהפוך לרווחית, ותנודתיות השוק בשנתיים האחרונות גרמה גם היא לדחיית התוכניות בעניין.
רדיט מצפה להפיק הכנסות של מעל 800 מיליון דולר מפרסומות ב-2023, עלייה של יותר מ-20% לעומת 2022, כך פרסם אתר The Information בחודש שעבר.