סגור
סנאפ סנאפצ'ט אפליקציות צ'ט
סנאפצ'ט (צילום: שאטרסטוק)

"תנאים מאתגרים במיוחד": מדוע צללה מניית סנאפ?

החברה שבבעלותה הרשת החברתית סנאפצ'ט דיווחה שברבעון השני מפרסמים צמצמו בהוצאות על רקע השיבושים המתמשכים בשרשראות האספקה. ההפסד התרחב ל-422 מיליון דולר - הרבה מעל התחזיות

המניה של סנאפ, הבעלים של פלטפורמת המדיה החברתית סנאפצ'ט, צנחה אמש ביותר מ-26% במסחר המאוחר בניו יורק, לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות שפספסו את תחזיות ההכנסות ואזהרה של החברה מתנאים "מאתגרים במיוחד".
לפי הודעת החברה, מפרסמים צמצמו בהוצאות על רקע השיבושים המתמשכים בשרשראות האספקה. ירידות נרשמו גם במניות חברות טכנולוגיה נוספות כמו מטא ואלפבית בשל החשש להחמרה בתנאים הכלכליים והירידה בהכנסות ממפרסמים.
סנאפ דיווחה כי עבור שלושת החודשים שהסתיימו ביוני, ההכנסות עמדו על 1.11 מיליארד דולר, עלייה של 13% לעומת השנה שעברה. התוצאות פספסו את תחזיות האנליסטים, שציפו ל-1.13 מיליארד דולר. ההפסד התרחב ב-178% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-422 מיליון דולר בעוד שהתחזיות ציפו להפסד של 340 מיליון דולר.
לפי החברה, חלק מהמפרסמים קיצצו בהוצאות בשל עליות המחירים, השיבושים בשרשראות האספקה ומחסור עובדים. עוד נמסר מהחברה כי שינויים במדיניות הפרטיות במכשירי האייפון, האתגרים הכלכליים והתחרות הגוברת למפרסמים הם הגורמים העיקריים ל"האטה משמעותית" בשיעור צמיחת ההכנסות.
עם זאת, מספר המשתמשים היומיים בסנאפצ'ט עלה ל-347 מיליון עד סוף יוני, מעל לתחזיות. בסנאפ ציינו כי היעד כעת הוא להאט את גיוסי העובדים, להרחיב את עסקי הפרסום ולמצוא מקורות הכנסה חדשים.
בהמשך היום עתידה גם טוויטר, אחת היריבות הגדולות של סנאפ, לפרסם את תוצאות הרבעון שלה ובשבוע הבא יתפרסמו גם התוצאות של אלפבית, החברה האם של גוגל ושל מטא, הבעלים של פייסבוק.