סגור
סונדר פיצ'אי מנכ"ל אלפבית גוגל
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית (צילום: בלומברג)

אלפבית (גוגל) פספסה את התחזיות ומאבדת 5.5% במסחר המאוחר

לפי הדו"חות הרבעוניים, הרווח למניה עמד על 1.05 דולר לעומת צפי ל-1.18 דולר. ההכנסות עמדו על 76.05 מיליארד דולר לעומת צפי ל-76.53 מיליארד דולר. החברה יכולה להתנחם בירידה בעלויות גיוס הטראפיק, ושיפור בהכנסות גוגל קלאוד

אלפבית, החברה האם של גוגל, דיווחה הלילה (ה') על תוצאות הרבעון הרביעי 2022 והן לא טובות. בניגוד לפייסבוק שהצליחה לצאת מ-2022 עם אופטימיות. החברה פיספסה את כל התחזיות של וול סטריט, הן מבחינת הכנסות והן מבחינת רווח. אלפבית-גוגל דיווחה על הכנסות של 76.05 מיליארד דולר ברבעון שהם גידול של 1% בודד לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על כ-13.6 מיליארד דולר לעומת כ-20.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח למניה עמד על כ-1.05 דולר לעומת ציפיות האנליסטים שהחברה תציג רווח של 1.18 עד 1.19 דולר למניה.
התוצאות השנתיות נראות קצת יותר טוב, אבל לא בהרבה. החברה הכניסה ב-2022 כולה כ-282 מיליארד דולר, שהם גידול של 10% לעומת 2021. הרווח צנח לכ-60 מיליארד דולר לעומת כ-76 מיליארד דולר בשנה שעברה.
עם זאת, ישנם נתונים נוספים שצריך להתייחס אליהם ומראים שדווקא החברה נמצאת במסלול שעשוי להחזיר אותה לרווחיות בהמשך השנה אם המצב ישתפר ברמה הגלובלית. כשמנתחים את ההכנסות אפשר לראות שלמרות שההכנסות מפרסום דיגיטלי ירדו בכ-2 מיליארד דולר לעומת שנה שעברה, שאר הסעיפים מציגים גידול בהכנסות. ובעיקר ירידה בעלויות גיוס הטראפיק (TAC) - כלומר הסכום שגוגל משלמת כדי למשוך אל שירותיה את הגולשים ומשתמשי השירותים הדיגיטליים. כך למשל היא משלמת בין 8 ל-12 מיליארד דולר בשנה לאפל כדי להיות מנוע החיפוש הראשי באייפון.
אם הפרסום הדיגיטלי לא הצליח להכניס כפי שהיה בעבר. שירותים אחרים דווקא הראו שיפור מהותי. כך למשל גוגל קלאוד, פלטפורמת הענן שלה הציגה גידול נאה מאוד בהכנסות הרבעוניות שהגיעו לכ-7.3 מיליארד דולר לעומת כ-5.5 מיליארד דולר בשנה שעברה. עם זאת גוגל קלאוד עדיין לא רווחית, גם אם ההפסד הנקי צומצם בחצי לכ-480 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-890 מיליון דולר בשנה שעברה.
גם שורת Other Bets, שכוללת כל מיני שירותים כגון חברת הרכב האוטונומי וויימו או חברת הבריאות ורילי גם הראתה גידול יפה בהכנסות שעברו מ-181 מיליון לכ-226 מיליון. אמנם אלה לא שירותים שמצילים את הרווח של החברה - אבל הם מהווים את ההימור שלה לשירותים עתידיים, מבינה מלאכותית ועד חיסונים או מכוניות חכמות. אבל גם כאן, הרווח הוא למעשה הפסד, ובמקרה של השירותים האלה הוא אפילו גדל ל-1.6 מיליארד דולר.
מספר העובדים שלה עבר מ-156 אלף בשנה שעברה לכ-190 אלף בסוף הרבעון הנוכחי. לא ברור אם בגוגל יבחרו בפתרון של אינטל ויקצצו רוחבית בשכר או שימשיכו בגל פיטורים נוסף (לאחרונה הודיעה על פיטורי 12 אלף עובדים - 6% מכוח האדם). בפייסבוק ככל הנראה יפטרו, באינטל בחרו לקצץ בשכר. אבל בגוגל, כרגע אף אחד לא יודע.