יום אחרי המפלה של WIX: גלובל אי הציגה דוחות מצוינים
יום אחרי המפלה של WIX: גלובל אי הציגה דוחות מצוינים
חברת המסחר המקוון הישראלית סיכמה את 2021 עם זינוק של 80% בהכנסות שהסתכמו ב-245.3 מיליון דולר, וצופה צמיחה של כמעט 70% לשנה הנוכחית; בחברה נהנים מכך שהמותגים הגדולים מעוניינים להגדיל את הנוכחות הבינלאומית שלהם במכירות אונליין
מניית גלובל אי הישראלית פירסמה אמש (ד') דוחות מצוינים ל-2021 וסיפקה תחזית טובה גם לשנה הנוכחית. מניית החברה זינקה ב-17% במסחר המאוחר בנאסד"ק.
תוצאות אלה של החברה, שפתרונותיה תומכים בחנויות אונליין ומאפשרים להם לבצע לוקליזציה של מותגים בחו"ל, עמדו בניגוד בולט לתמונה שהציגה אתמול וויקס הישראלית.
גלובל אי, שפעילותה וצמיחתה, בדומה לוויקס, תלויה בעולם המסחר המקוון, סיימה את 2021 עם קפיצה של 80% בהכנסות לרמה של 245.3 מיליון דולר. בתחזית השנתית המפורטת ל-2022 היא צופה כי קצב הצמיחה ימשיך להיות גבוה ויביא אותה להכנסות של 421-411 מיליון דולר.
בשיחה עם המשקיעים, מנהלי גלובל אי אף נשאלו ישירות האם אינם חוששים לתת תחזית אגרסיבית כל כך שמניחה קצב צמיחה של כמעט 70% לנוכח חברות אחרות שמעידות על תנודתיות גבוהה וחוסר וודאות.
בגלובל אי ענו כי אף שמורגשת "נורמליזציה" בשוק עם פתיחה מחודשת של החנויות הפיזיות ברחבי העולם וחזרתם של הצרכנים אליהן, המותגים הגדולים מחפשים להגדיל את הנוכחות הבינלאומית שלהם באונליין במכירה ישירה ללקוחות ולא דרך אתרים של חנויות כלבו או אתרים כלליים.
הרבעון האחרון של 2021 היה השלישי של גלובל אי כחברה ציבורית. החברה שהוקמה על ידי אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי, כולם יוצאי בנק הפועלים, הונפקה במאי לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר. על אף שגם מנייתה נפלה עם מניות הטכנולוגיה בחודשים האחרונים, היא עדיין נסחרת במחיר גבוה ב-54% ביחס לשווי בהנפקה.
עוד לפני הנפילה בוול סטריט הספיקו בעלי המניות בגלובל אי למכור חלק ממניותיהם בגיוס סקנדרי של מיליארד דולר. לגלובל אי עצמה יש בתום השנה קופת מזומנים של חצי מיליארד דולר. במהלך 2021 יצרה החברה תזרים מזומנים חיובי של 24 מיליון דולר, שהיה נמוך מתזרים של 33 מיליון דולר.
בסוף 2021 רכשה גלובל אי את חברת FLOW האמריקאית בעסקת מניות ומזומן של חצי מיליארד דולרשעדיין לא באה לידי ביטוי בדוחות 2021.
הכנסות הרבעון הרביעי הסתכמו ב-82.7 מיליארד דולר ושיקפו צמיחה שנתית של 54%. ברבעון הזה עברה לראשונה גלובל אי את הרף של חצי מיליארד דולר בשווי המוצרים שעברו דרך הפתרונות שלה. ברבעון הראשון היא צופה הכנסות של 76.5-74.5 מיליון דולר, שישקפו צמיחה של 64% מול הרבעון המקביל. בהשוואה לרבעון הרביעי מדובר בירידה עונתית שקשורה בעלייה בקניות סביב חג המולד וחג ההודיה בארה"ב.
חרף הצמיחה המהירה, גלובל אי עדיין מפסידה תפעולית וההפסדים הועמקו בעקבות השקעה מסיבית בשיווק ומכירות בשנה החולפת. סעיף הוצאות זה זינק פי עשרה ב-2021, מ-10 מיליון דולר לכ-100 מיליון דולר.
על רקע זה, יחד עם עלויות חד פעמיות שקשורות להנפקה וגילום שווי האופציות שהוקצו לשופיפיי העולמית שהשקיעה בגלובל אי, עברה החברה מרווח תפעולי להפסד של 65.5 מיליון דולר בסיכום השנתי.
בשורה התחתונה היא רשמה הפסד של 74 סנט למניה מול רווח של 3 סנט למניה ב-2020. גלובל אי מספקת תחזית ל-EBIDTA מתואמת, סעיף שלא כולל שורה של הוצאות, וצופה כי הוא ינוע בין 38 ל-42 מיליון דולר ב-2022 לעומת 32.4 מיליון דולר בשנה שעברה.