פתיחת החנויות עשתה טוב ללגו: ההכנסות והרווח זינקו במחצית
פתיחת החנויות עשתה טוב ללגו: ההכנסות והרווח זינקו במחצית
יצרנית הצעצועים הדנית רשמה זינוק של 46% בהכנסות ל-3.62 מיליארד דולר ושל 140% ברווח הנקי ל-992 מיליון דולר לעומת המחצית הראשונה של 2020 שבמהלכה נסגרו המפעלים והחנויות. המנכ"ל קריסטיאנסן: "תוצאה ייחודית וחזקה"
חברת הצעצועים הדנית לגו פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות למחצית השנה הראשונה של 2021 (לגו לא מפרסמת דוחות רבעוניים). לפי הדיווח, החברה נהנתה מעלייה של 36% במכירות לצרכנים, עלייה של 46% בהכנסות ל-23 מיליארד קרונות (3.62 מיליארד דולר) וכן זינוק של 140% ברווח הנקי ל-6.3 מיליארד קרונות (992 מיליון דולר). כך לפי מרקטווץ'.
"אני מאוד שמח מהתוצאה הזו. ראינו זינוק ענק", אמר מנכ"ל החברה, נילס קריסטיאנסן. בשיחה עם כתבים על מה שהוא מכנה "תוצאה ייחודית וחזקה".
בדו"ח ההכנסות שפרסמה, ראתה הקבוצה הפרטית את הרווח התפעולי שלה מכפיל את עצמו בעלייה של 104% ל-8 מיליארד קרונות (1.26 מיליארד דולר) בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנה, זאת למרות השקעות משמעותיות ביוזמות גדולות לטווח ארוך. הרווח התפעולי לששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני קוזז בעקבות עלויות הובלה וחומרי גלם.
הצמיחה, לפי קריסטיאנסן, התאפשרה בעקבות הסרת כמה מהמגבלות הקשורות לקורונה, בהשוואה לשנת 2020, מכיוון שמפעלי לגו פעלו ללא הפרעה ורוב החנויות הקמעונאיות נפתחו מחדש. הוא ציין כי במהלך המגיפה, "למתחרים שלנו היו אתגרים דומים לאלו שלנו. התוצאה הטובה שאנחנו מציגים באה כתוצאה מאסטרטגיה ארוכת טווח".
לגו, שבסיסה בבילונד שבמערב דנמרק, מייצרת במקסיקו עבור השווקים האמריקאים שלה ובסין עבור השוק האסייתי שלה. הייצור לאירופה מגיע ממפעלים בצ'כיה ובדנמרק. "אנחנו ממשיכים לראות ביקוש רב למוצרים שלנו ומצפים כי הצמיחה תתייצב לרמה שתוכל להימשך לאורך זמן רב עכשיו כשאנשים חוזרים לדפוסי הוצאות כמו לפני פרוץ המגיפה", אמר המנכ"ל. "מגמה זו, בשילוב עם התוכניות שלנו להאיץ השקעות מחודשות לעתיד העסק, צפויה להביא לרמות רווח מנורמלות יותר ככל שנתקדם.
לגו נוסדה בשנת 1932 על ידי אולה קירק קריסטיאנסן ושמה נגזר משתי המילים הדניות Leg GOdt שמשמעותן "שחקו טוב". שם המותג נוצר מבלי לדעת שהמילה לגו בלטינית פירושה "אני מרכיב".