סגור
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן (צילום: ערן גרנות)

המשביר לצרכן רשמה זינוק של 52% ברווח הנקי ב-2022

קבוצת בתי הכלבו סיכמה את השנה החולפת עם צמיחה של 7.8% במכירות ל-912 מיליון שקל, צמיחה שנרשמה הודות להשוואה לשנת 2021, שבה היה סגר שהשבית את החנויות

המשביר לצרכן מסיימת את שנת 2022 עם עלייה של 7.8% במכירות על רקע הסגר שהיה בשנת 2021 לעומת פתיחה מלאה של הרשת בשנת 2022. מכירות הקבוצה הסתכמו ב-912 מיליון שקל. בשורה התחתונה סיימה המשביר את השנה עם עלייה של 52% ברווח הנקי ל-38 מיליון שקל.
המכירות של בתי הכלבו עמדו על 875 מיליון שקל - עלייה של 7% שנבעה מהסגר בשנת 2021 אך הפדיון הכולל בסניפים זהים ירד ב-6.1% ועמד על 783 מיליון שקל. הרווח התפעולי של מגזר בתי הכלבו ירד בכ-15% ל-85 מיליון שקל על רקע הפסקת הנחות הקורונה והטבות חל"ת שקיבלה החברה בשנת 2021. שיעור הרווח התפעולי של בתי הכלבו ירד ל-9.8% לעומת 12.4% בשנת 2021.
השקת מותג האופנה האמריקאי קנת' קול ושיפור התנאים מול הספקים סייעו לקבוצה לשפר את הרווחיות התפעולית מ-44.6% בשנת 2021 ל-46.4% בשנת 2022. לאחר שקיבלה בנובמבר 2021 את הזכיון למותג האופנה קנת' קול, מתכננת המשביר לפתוח חנות עצמאית למותג הנשים ברבעון השני של השנה.
כמו כן, הקבוצה בוחנת את האפשרות להקים זרוע סיטונאות למותג במטרה למכור את פריטי המותג לזכיינים של קנת' קול בעולם. המשביר מדווחת כי היא נמצאת בנושא זה במומ עם החברה העולמית. יעד החברה להגיע עד לשנת 2026 למכירות של 200 מיליון שקל ממכירות קנת' קול ברשת המשביר ולזכיינים בעולם.