רגע לפני כניסת גבאי לתפקיד המנכ"ל: פרטנר בשיא רבעוני של 4 שנים ברווח
רגע לפני כניסת גבאי לתפקיד המנכ"ל: פרטנר בשיא רבעוני של 4 שנים ברווח
הרווח הנקי עמד על 39 מיליון שקל, ההכנסות הסתכמו ב-854 מיליון שקל; פרטנר גייסה הרבעון עוד 21 אלף מנויים לשירות הסיבים שלה, במקביל לפריסת סיבים של עוד 70 אלף משקי בית; זאת, לצד עלייה של 13 אלף מנויים בשירות אינטרנט מבוסס תשתית
קבוצת פרטנר פרטנרסיימה את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם רווח נקי של 39 מיליון שקל, שהיווה שיא של 4 שנים בחברה. הכנסות החברה הסתכמו ב-854 מיליון שקל, עלייה של 3% לעומת הרבעון הראשון לשנת 2021.
הכנסות פרטנר משירותים עלו ב-5% בהשוואה לרבעון המרביל אשתקד, הודות לעלייה בהכנסות הן במגזר הקווי (עלייה של 8%) והן במגזר הסלולר (עלייה של 7%). לצד העלייה בהכנסות משירותים, נרשמה ירידה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל בהכנסות ממכירת ציוד, שהתסכמו בסוף הרבעון ב-164 מיליון שקל.
הסיבה לירידה היא החלטת הנהלת פרטנר להפסיק למכור נתבים ללקוחותיה, ולספק אותם רק במודל של השכרה. ההחלטה נובעת מכך שלקוחות רבים שמפסיקים את ההתקשרות עם החברה נדרשים להמשיך לשלם מדי חודש על הנתב, סוגייה שיוצרת חיכוכים עם הלקוחות. הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון זה על 72 מיליון שקל, עלייה של 157% מהרבעון המקביל אשתקד, והEBITDA המותאמת עמדה על 257 מיליון, 30% מסך ההכנסות בהשוואה ל-25% מסך ההכנסות ברבעון המקביל.
במגזר הסלולר, הכנסות פרטנר עלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-585 מיליון שקל. הכנסות משירותים של החברה עלו ב-7%, לעומת ההכנסות מציוד שירדו ב-11%. המגמה של ירידת ההכנסות מציוד אפיינה את הדו"חות של כלל חברות התקשורת ברבעון זה, ונובעת בין היתר ממשבר השבבים והעיתוי של יציאת מכשירים חדשים.
עם זאת, הנהלת החברה הכניסה תכנית להגדלת הרווחים מציוד שתחכה לאישור בעלי השליטה החדשים. פרטנר גייסה ברבעון זה עוד כ- 40 אלף לקוחות סלולר, והקטינה את שיעור הנטישה הרבעוני של החברה מ-6.9% ברבעון המקביל אשתקד ל-6.7% ברבעון זה. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28%, לעומת 27% בסוף רבעון הראשון לשנת 2021.
באמצעות חברת PHI פרטנר נמצאת במקום הראשון בפריסת הדור החמישי (יחד עם חברת HOT), ולכן יכולה למכור יותר חבילות דור חמישי אשר יקרות יותר מהחברות הנמכרות כיום. על אף מגמה זו, ה-ARPU (הכנסה ממוצעת חודשית ללקוח) נותר עומד על 48 שקלים, בדומה לרבעון הקודם ולרבעון המקביל אשתקד, ובהשוואה לעלייה של 2 שקלים בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי בפלאפון. הסיבה למספר זה היא בין השאר שרק עשרים אחוז מלקוחות פרטנר מחזיקים בטלפון התומך בטכנולוגיית דור חמש, והחברה נזהרת שלא למכור חבילות גלישה של הדור החמישי ללקוח מבלי מכשיר מתאים.
במגזר הסיבים, פרטנר גייסה הרבעון עוד 21 אלף מנויים לשירות הסיבים שלה, במקביל לפריסת סיבים של עוד 70 אלף משקי בית. פרטנר רשמה גם עלייה של 13 אלף מנויים בשירות אינטרנט מבוסס תשתית. מגזר הסיבים עודנו מנוע הצמיחה המרכזי של החברה, כאשר האסטרגייה המרכזית של החברה בשנה האחרונה הייתה להפוך מחברת שירותים לחברת שירותים ותשתיות, תוך השקעה רחבה הן בתשתיות הסיבים והן בתשתיות הסלולר. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 807 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.
מנויי הטלוויזיה של פרטנר ירדו ב-1,000 לקוחות ברבעון הנוכחי (השני). הירידה נובעת כנראה מעלייה בתעריפי החברה בקיץ האחרון. חרף האסטרטגיה להעלאת מחירי הטלוויזיה כדי לצמצם את ההפסד מהמגזר, פרטנר הורידה החודש מחיר לחבילת טלויזיה הכוללת רק אפליקציה של פרטנר אותה ניתן להרכיב על טלויזיות חכמות או באמצעות סטרימר של אחת החברות.
עלות החבילה מעתה היא 50 שקל, והיא אחת מהדרכים של פרטנר להתכונן לשינוי בשוק הטלויזיה שיוביל לקוחות רבים לזנוח את ההרגל לשלם כסף רב לפלטפורמת טלויזיה ולהתמקד ברכישת אפליקציות תוכן המתאימות להן, שינוי שחברת FREETV תאיץ כאשר תפרוץ לשוק. יש לציין שמהלך זה צפוי להקטין גם הוא את הכנסות החברה ממכירת ציוד, מכיוון שחבילת האינטרנט לא כוללת ציוד קצה של פרטנר אלא מורכבת על הציוד קיים ללקוח בביתו.
צעד נוסף שבצעו פרטנר כהכנה לשינויים בשוק הטלוויזיה הוא חתימת הסכם בלעדי עם מיזם FREE TV, שיספק חבילה כוללת של אינטרנט הסיבים של פרטנר יחד עם אפליקציית הסטרימינג החדשה של קשת ו־RGE. פרטנר כנראה מבינה שבטווח הארוך שירותי הסטרימינג של קשת ו־RGE ימשכו לקוחות מפלטפורמת הטלוויזיה שלה, ולכן נקטה את הצעד הזה, שגם מעניק לה פתח מילוט אם בעתיד תחליט לוותר על שירותי הטלוויזיה שלה, כי אחת הסיבות העיקריות שפרטנר שומרת כעת על שירותי הטלוויזיה שלה היא שדרכם היא משווקת סיבים אופטיים. אם FREE TV תשווק חבילות תוכן יחד עם הסיבים שלהם - פרטנר תצליח להאיץ את גיוס הלקוחות לסיבים בלי להחזיק שירות טלוויזיה בעצמה.
אתמול דירקטוריון פרטנר אישר את מינוי אבי גבאי לתפקיד מנכ"ל החברה. גבאי ייכנס לתפקיד ב-1 ביוני 2022 ויחליף את אבי צבי. גבאי היה חלק מקבוצת הרוכשים של פרטנר הכוללת את שלמה רודב, ארקין אחזקות, הפניקס, מנורה וכלל ביטוח. בעקבות השלמת עסקת הרכישה, התפטר המנכ"ל הנוכחי אבי צבי ואיתו יו"ר הדירקטוריון אסנת רונן.