סגור
מימין ריצ'י האנטר גרין לנטרן  והשף מיקי שמו
מימין: ריצ'י האנטר, גרין לנטרן, והשף מיקי שמו. הקרן תעמיק את כניסתה לתחום המזון (צילום: אוראל כהן נחום סגל)

בלעדי
גרין לנטרן רוכשת 50% מהרשת של מיקי שמו לפי 70 מיליון שקל

הקרן של ריצ'י האנטר תזרים כ־30‑40 מיליון שקל לרשת הקונדיטוריות ולבעלי המניות. לרשת של משפחת שמו 13 סניפים ומחזור המכירות שלה מוערך ביותר מ־80 מיליון שקל בשנה. בעקבות העסקה היא מתכוונת להכפיל את מספר סניפיה 


קרן ההשקעות גרין לנטרן רוכשת 50% מרשת "SHEMO הקונדיטוריה" של משפחת שמו והשף מיקי שמו. לכלכליסט נודע כי היקף העסקה נשמר בסוד, אבל החברה מוערכת לצורך העסקה בשווי של כ־70-60 מיליון שקל ואילו הזרמה של 40-30 מיליון שקל תהיה בחלקה פנימה וחלקה תלך לבעלי המניות.
הרשת הוקמה ב־1992 בידי רותי ואיציק שמו, שהתמחו במאפים ודברי מתיקה באזור הצפון. בני הדור השני הצטרפו לעסק המשפחתי כשעל פיתוח המוצרים הופקד הקונדיטור מיקי שמו, ואילו אחיו עופר הוביל את הפן העסקי. בחברה פועלים גם שני האחים הנוספים של מיקי ועופר, יוחאי וגלית.
הרשת כוללת 13 קונדיטוריות ובתי קפה - הסניף ה־14 ייפתח בשבועות הקרובים בקניון עופר בפתח תקוה. הרשת מוכרת רק ללקוחות פרטיים. מיקי הצטרף ב־1993 לעסק, ופרץ לתודעה בתחילת שנות ה־2000, כשהחל להופיע בתוכניות בוקר בטלוויזיה.
הרשת מתכוונת להכפיל את מספר סניפיה בשנים הקרובות ולהתפתח באזורים נוספים בארץ. כיום היא פעילה בעיקר בחיפה והקריות, ת"א ורמת השרון. העובדה שהסניפים של שמו מצויים באזורים של אוכלוסיה מבוססה, מסייעת למשפחה להפוך לאחד החברות הגדולת בתחום, עם מחזור מכירות שמוערך ביותר מ־80 מיליון שקל לשנה.
הנתונים של שמו, טובים יותר למשל מאילו של דודו אוטמזגין, שלפני שנה מכר את רשת הקונדיטוריות שלו לקשת טעמים תמורת סכום שהוערך ב־50 מיליון שקל. הרשת כללה 19 סניפים וקונדיטוריה. משפחת שמו קיימה מגעים עם מספר גופים לכניסה לשותפות וסיכמה בסופו של דבר עם הקרן של ריצ'י האנטר, יוסף עליאש ודני בן רעי, שכבר מחזיקה במספר חברות בתחום המזון, ביניהן מחלבות גד, מעדני יחיעם, גלידות פלדמן, פטריות מרינה, גביעי הגלידה גילרו ועוד. בחלק מההחזקות, כמו מחלבות גד ופטריות מרינה, שותפה גרין לנטרן עם דיסקונט קפיטל ומגדל ביטוח.
גרין לנטרן מבקשת מזה תקופה להיכנס לתחום המסעדנות והקמעונאות. לפני יותר משנה ניהלה הקרן מו"מ מתקדם לרכוש את השליטה (50%) ברשת המסעדות האסייתיות קיסו־פו לפי שווי של 120‑180 מיליון שקל, אבל המגעים לא הבשילו לכדי עסקה. להחזקות של גרין לנטרן, שגייסה לאחרונה קרן חדשה של חצי מיליארד שקל, יש סינרגיה מסוימת עם מוצרי המאפים של שמו. הקרן מתכוונת להעמיק את כניסתה לתחום המזון בחודשים הקרובים.
לאחרונה רכשה גרין לנטרן 50% ממפעל המיצים פריניב, לפי שווי 120 מיליון שקל ונכשלה בניסיון לרכוש את חברת הטופו משק ויילר. עסקה נוספת של הקרן, שבוצעה במאי, היתה רכישת השליטה (75%) במזרוני הולנדיה לפי שווי של 350־400 מיליון שקל.
את מיקי שמו ייצגו עורכי הדין יפעת מינצר קול ויניב קליינבלט ממשרד ש.פרידמן אברמזון; את גרין לנטרן ייצגה לימור חודיר ממשרד הרצוג.