מטא עקפה את תחזית ההכנסות, המניה זינקה ב-20% במסחר המאוחר
מטא עקפה את תחזית ההכנסות, המניה זינקה ב-20% במסחר המאוחר
החברה האם של פייסבוק רשמה הכנסות של 32.17 מיליארד דולר ברבעון הרביעי; הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף 40 מיליארד דולר; מספר המשתמשים הפעילים ביום בפייסבוק הגיע לראשונה ל-2 מיליארד
מטא, החברה האם של פייסבוק, פרסמה הערב לאחר סיום המסחר את דוחותיה לרבעון הרביעי - ועקפה את תחזית ההכנסות. המניה מזנקת ב-18% במסחר המאוחר. במקביל הודיעה מטא על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 40 מיליארד דולר.
הכנסות החברה ירדו ב-4% ל-32.17 מיליארד דולר - אך מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 31.53 מיליארד דולר.
הרווח הנקי ברבעון צלל ב-55% ל-4.65 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה עמד על 1.76 דולרים; בעקבות שינויים חשבונאיים שערכה החברה, קשה להשוות את הנתון הזה לתחזית האנליסטים, שעמדה על 2.22 דולרים.
מטא הודיעה כי היא צופה הכנסות של 26-28.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון - לעומת ציפיות האנליסטים לתחזית של 27.1 מיליארד דולר.
הירידה בהכנסות וברווחים נרשמה חרף גידול יציב ונאה במספר המשתמשים. מספר המשתמשים הפעילים ביום בכל משפחת המוצרים של מטא (פייסבוק, מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם) עלה ב-5% לעומת הרבעון האחרון של 2021 והגיע ל-2.96 מיליארד, ומספר המשתמשים החודשי עלה ב-4% ל-3.74 מיליארד. בפייסבוק לבדה, מספר המשתמשים הפעילים ביום הגיע לראשונה לרף ה-2 מיליארד, עלייה של 4% (גבוה במעט מתחזיות אנליסטים). מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 2.96 מיליארד, עלייה של 2%.
היקף החשיפות לפרסומות במשפחת המוצרים עלה ב-23%, אך המחיר הממוצע לפרסומת ירד ב-22%. בפייסבוק, ההיקף עלה ב-18% והמחיר ירד ב-16%. כלומר, מטא מציגה יותר פרסומות (וכתוצאה מספקת חוויית משתמש טובה פחות), אך מכניסה פחות על כל פרסומת. זאת, בין השאר, מכיוון שבאייפון מגבלות של אפל מונעות ממנה להציג פרסומות ממוקדות מאוד.
פעילות המטאוורס ממשיכה להיות גם היא מקור לאכזבה לחברה, עם ירידה של 17% בהכנסות ברבעון שחלף ל-727 מיליון דולר.
בסיכום שנתי, ב-2022 ירדו הכנסות החברה ב-1% לעומת 2021 ועמדו על 116.61 מיליארד דולר. הרווח הנקי התכווץ ב-41% ל-23.2 מיליארד דולר.
"הקהילה שלנו ממשיכה לגדול, ואני מרוצה מהפעילות החזקה בכל האפליקציות שלנו", מסר מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "פייסבוק בדיוק הגיעה לנקודת הציון של 2 מיליארד משתמשים פעילים ביום. ההתקדמות שלנו במנוע הגילוי מבוסס ה-AI וב-Reels היתה גורם מניע משמעותי לכך. מעבר לכך, המיקוד הניהולי שלנו ל-2023 הוא 'שנת היעילות', ואנחנו מכוונים להפוך לארגון חזק יותר וגמיש יותר".