הדלתא של אייזיק דבח: רווח אישי של 1.6 מיליארד שקל בשנה
הדלתא של אייזיק דבח: רווח אישי של 1.6 מיליארד שקל בשנה
מניית דלתא גליל השיגה את התשואה הגבוהה ביותר במדד ת"א־125 מתחילת השנה — 157%, בין היתר בזכות סדרה של רכישות, שבוצעו בשנים קודמות, וצמיחה במכירות האונליין. שווי האחזקות של בעל השליטה קפץ ל־2.57 מיליארד שקל
שנת 2021 היתה שנה חלומית עבור דלתא גליל ובעל השליטה והמנכ"ל שלה, אייזיק דבח.
מניית החברה, שמייצרת ומשווקת מוצרי הלבשה שונים, הניבה את התשואה הגבוהה ביותר במדד ת"א־125 בשנה הנוכחית — 157% ‑ תשואה שהביאה את החברה להיסחר בשווי שיא של כ־5.3 מיליארד שקל. זאת, בשעה שמדד ת"א־125 עצמו עלה ב־27% מתחילת השנה הנוכחית, שנגמרת בעוד כמה ימים.
שווי השיא הזה גוזר לאחזקותיו של דבח בחברה (48.62%) שווי של 2.57 מיליארד שקל. ביום הראשון של השנה הנוכחית שווי דלתא גליל עמד על 2 מיליארד שקל — דומה לזה של תחילת 2020, השנה שבה החברה ספגה ירידה בשווי בדומה לחברות רבות אחרות בשל הקורונה ‑ ושווי האחזקות של דבח עמד על קצת פחות ממיליארד שקל, כך שהוא מרווח על הנייר יותר מ־1.6 מיליארד שקל.
לכך יש להוסיף את הדיבידנדים שחולקו במהלך השנה. דלתא גליל חילקה השנה דיבידנדים בשלושה מועדים שונים, בהיקף כולל של 49.4 מיליון שקל, מתוכם הגיעו לדבח דיבידנדים בהיקף של 23.7 מיליון שקל. בנוסף, השנה עלות שכרו של דבח כמנכ"ל צפויה להיות דומה לזו של 2020 — 3 מיליון שקל. כיו"ר החברה מכהן נועם לאוטמן, שאף מחזיק 9.94% ממניותיה.
הצמיחה באונליין והרכישות הזניקו את החברה
לשווי השיא הנוכחי הגיעה דלתא גליל הן בזכות צמיחה אורגנית בפעילות החברה והצמיחה באונליין — תחום שנהנה מפריחה במשבר הקורונה ‑ הן בזכות רכישות שביצעה בשנים קודמות, של חברות במשבר שאותן הצליחה לשקם, והן בזכות הנפקת החברה־הבת דלתא מותגים.
בינואר 2020 רכשה דלתא גליל את בריולה, שנכנסה להקפאת הליכים, ב־1.1 מיליון דולר בלבד. בריולה הוא סטארט־אפ שמשתמש באלגוריתם שפיתח כדי להתאים למשתמשות חזיות בהתבסס על נתונים שהזינו למערכת המקוונת של האתר ועל פי המלצות הגולשים. בעבר, החברה התגאתה בשיעור החזרות של 10% בלבד לעומת 30% בפלטפורמות אחרות.
מדובר בסטארט־אפ שדלתא גליל ניסתה לרכוש במשך שלוש שנים, אך לא הגיעה להבנות עם המייסדת אורית חשאי על השווי. בסופו של דבר, הצליחה דלתא לרכוש את החברה במחיר מופחת.
בעת שבוצעה הרכישה אמר דבח כי "חברה כמו דלתא צריכה להיות באי־קומרס. כרגע, 25% מהמכירות שלנו הן ישירות לצרכן, ו־10% מהיקף המכירות נעשה דרך האתרים השונים של מותגי דלתא בעולם. אנחנו חושבים איך להגדיל נוכחות באי־קומרס, ורכישת בריולה היא אחת הדרכים".
דלתא גליל הגיעה לבריולה עם תוכניות מסודרות: השקת מותג פרטי, שימוש באתר לשיווק מותגים שדלתא מחזיקה ברישיון ייצור עבורם, כמו טומי הילפיגר, והרחבת הפעילות של החברה לתחום בגדי הים. זאת, במטרה להפוך אותה מחברה שמפסידה 3‑4 מיליון דולר בשנה לחברה רווחית.
בריולה היתה רכישה שנועדה להשתלב עם רכישה קודמת שביצעה דלתא גליל באמצע 2019, אז היא רכשה את יצרנית החזיות ומוצרי ההלבשה התחתונה בוגרט מהונג־קונג בתמורה לכ־105 מיליון דולר. גם במקרה זה מדובר על חברה שנכנסה לקשיים. דלתא גליל שילמה דולר אחר עבור המניות, אבל נטלה על עצמה את החוב של החברה, שעמד על יותר מ־105 מיליון דולר.
במסגרת העסקה, דלתא גליל רכשה את החברות־הבנות של בוגרט — יצרנית התחרה ברונט ויצרנית הפדים B&B. בוגרט מייצרת חזיות, בגדי ים ומוצרי הלבשה תחתונה עבור מותגים פרטיים של חברות גדולות דוגמת ויקטוריה'ס סיקרט וטומי הילפיגר.
שווי האחזקות בחברה־הבת: 2 מיליארד שקל
כמו כן, דלתא גליל הנפיקה השנה, במסגרת גל ההנפקות הגדול ששטף את הבורסה המקומית, את החברה־הבת דלתא ישראל. מדובר בחברה שמפעילה בארץ את החנויות של המותג DELTA ושני אתרי אונליין תחת המותגים דלתא ופיקס. החברה גייסה בחודש מרץ האחרון 262.5 מיליון שקל לפי שווי של כמיליארד שקל, כך שהיא החלה להיסחר לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל.
מאז, מניית החברה עלתה בכמעט 54% ושווי השוק של דלתא ישראל עומד כיום על כ־2 מיליארד שקל, כך שהאחזקות של דלתא גליל בחברה (80%) שוות כיום 1.6 מיליארד שקל — 300 מיליון שקל יותר מהשווי של החברה כולה בעת שהחלה להיסחר.
כל אלו באו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ההכנסות של דלתא גליל הסתכמו ב־1.37 מיליארד דולר, עלייה של כמעט 39% בהשוואה לתקופה המקבילה. המכירות באונליין הגיעו ל־90 מיליון דולר, פי 30 מהתקופה המקבילה. הרווח הגולמי עלה ב־60% והסתכם ב־544.8 מיליון דולר, ושיעורו מהמכירות עלה מ־34.4% ל־39.7%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה בתום תשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 70.3 מיליון דולר, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד דלתא גליל רשמה הפסד של 63.9 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות.
בשבוע שעבר דלתא גליל סיפקה תחזיות ראשוניות לביצועים של 2022. לפי התחזית של החברה, המכירות ינועו בטווח של 2‑2.1 מיליארד דולר, 10% יותר מהתחזיות לשנה הנוכחית כולה. הרווח התפעולי צפוי להיות גבוה ב־16% מזה של השנה הנוכחית כולה ולעמוד על 204‑220 מיליון דולר. ה־EBITDA צפוי לעמוד ב־2022 כולה על 306‑322 מיליון דולר, 11% יותר מהצפי לשנה הנוכחית כולה. הרווח הנקי יעלה בחדות — 22% ‑ ויעמוד על 133‑145 מיליון דולר. זאת, לעומת צפי של רווח נקי של עד 117 מיליון דולר בסיכום השנה הנוכחית.
עם זאת, ישנם גם דברים שעדיין לא יצאו לפועל. בדצמבר 2020 הכריזה דלתא גליל שבכוונתה לפתוח בישראל חנויות של המותג ויקטוריה'ס סיקרט ושל מותג מוצרי האווירה והטיפוח Bath & Body Works. באותו המועד אמרה דלתא גליל שהכוונה היא לפתוח את החנויות במהלך המחצית השנייה של 2021, ושבשנתיים הראשונות תפתח הקבוצה 20 חנויות של ויקטוריה'ס סיקרט ו־7 חנויות של Bath & Body Works ‑ בקניונים, במרכזי קניות פתוחים וברחובות מרכזיים בערים. בנוסף, החברה הודיעה שתפתח שני אתרי אונליין ייעודיים לכל אחד מהמותגים. התוכניות האלו טרם יצאו לפועל.