סגור
מכונית חשמלית של NIO
מכונית חשמלית של NIO (צילום: יצרן)

דלק רכב: נייבא ישירות את הרכבים הסינים של NIO

תייבא עתה את המכוניות ישירות מן היצרן, שנה לאחר שהחלה לייבא לישראל ביבוא עקיף מסוכן היצרנית באירופה; כיום ניתן לייבא ארצה מכוניות ביבוא ישיר, יבוא עקיף - כשהרכב נרכש מסוכן של יצרן הרכב בחו"ל, ויבוא זעיר - מספר מצומצם של מכוניות נרכש מסוכנים בחו"ל

שנה אחת לאחר שהחלה לייבא ארצה מכוניות סיניות של NIO ביבוא עקיף, דלק רכב מודיעה כי תייבא את המכוניות ישירות מן היצרן.
כיום ניתן לייבא ארצה מכוניות במספר אופנים: יבוא ישיר, כלומר מצב בו יבואן הרכב רוכש את המכוניות מיצרן הרכב ישירות; יבוא עקיף, כלומר מצב בו הרכב נרכש מסוכן של יצרן הרכב בחו"ל; ויבוא זעיר, כלומר מצב בו מספר מצומצם של מכוניות נרכש מסוכנים בחו"ל.
באוגוסט אשתקד הודיעה דלק רכב כי תייבא את מכוניות NIO הסיניות ביבוא עקיף, כלומר באמצעות רכישה מסוכן של היצרנית באירופה. מדובר במדיניות אשר הוכתבה על ידי היצרנית.
יצוין כי למרות מסעות פרסום ולמרות הצלחתם של מותגי רכב סינים כמו זיקר ו-BYD בישראל, דלק רכב רחוקה מהצלחה בשיווק NIO: היבואנית אינה חושפת בנתוני איגוד יבואני הרכב את היקפי המסירות שלה מכיוון שטכנית, מדובר ביבוא עקיף ולא ביבוא ישיר, אך דוחות היבואנית החציוניים חשפו כי היא מסרה במחצית השנה הראשונה פחות מ-130 מכוניות. רוב דגמי הליבה של NIO המשווקים בישראל מתומחרים מעל 300 אלף שקלים, מה שמקשה על קליטתם.
לפי הדיווח של דלק רכב לבורסה, היבואנית תציג בישראל עוד מותג של NIO במהלך 2025. הכוונה היא ככל הנראה ל-FIREFLY (גחלילית) תת מותג של NIO.
בהמשך ישווקו בישראל גם מכוניות של מותג נוסף של היצרנית: ONVO, כשמבין המותגים הללו - ONVO יהיה ממוצב מול טסלה ואילו FIREFLY יהיה מותג עממי. לפי דיווחי החברה ההסכם הוא לחמש שנים ויחודש לאחר חמש השנים הראשונות באופן אוטומטי. העסקה, יש להדגיש כפופה לאישורי הרגולטורים בישראל.
כפי שפורסם ב"כלכליסט" הממונה על התחרות ומשרד התחבורה לא התנגדו לצבירת מותגי רכב סינים חדשים גם על ידי יבואני רכב המחזיקים מעל 10% משוק הרכב הישראלי. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, נכון לאשתקד החזיקה דלק רכב ב-6.5% מהשוק באמצעות יבוא מאזדה, פורד וב.מ.וו.