סגור
יצחק תשובה ו מתקן קידוח נפט של חברת איתקה ב ים ה צפוני
יצחק תשובה ומתקן קידוח נפט של חברת איתקה בים הצפוני (צילומים: אתר החברה, אייל טואג)

איתקה מבצעת מימון מחדש של 2.15 מיליארד דולר לחוב של החברה

המימון כולל גיוס מבוסס עתודות גז ונפט שהתאפשר בזכות הגדלת העתודות במסגרת הסכם מיזוג הפעילות עם ENI בים הצפוני; המימון מבוסס גם על גיוס אג"ח של 750 מיליון דולר, שיאפשר לאיתקה לפרוע כעת את האג"ח הקיימות בהיקף של 625 מיליון דולר, שיועדו לפירעון ב-2026; בכך תגדיל את תזרים המזומנים ותאפשר חלוקת דיבידנד של עד 500 מיליון דולר השנה וסכום דומה בשנה הבאה

זרוע הנפט והגז של קבוצת דלק בים הצפוני, איתקה, השלימה מימון מחדש בהיקף של 2.15 מיליון דולר לחוב של החברה. המימון מחדש מגיע לאחר שבשבוע שעבר השלימה איתקה את עסקת המיזוג עם הפעילות של ENI בים הצפוני.
המימון מחדש כולל שני חלקים: גיוס אג"ח וגיוס מבוסס עתודות (כלומר עתודות הגז והנפט של איתקה בים הצפוני). איתקה גייסה אג"ח בהיקף של 750 מיליון דולר, כשהביקושים בגיוס עמדו על 2.5 מיליארד דולר, ובריבית של 8.125%, הנמוכה יותר מאגרות החוב הקודמות של החברה (9%).
גיוס אגרות החוב יאפשר לאיתקה לפרוע כעת את אגרות החוב הקיימות של החברה בהיקף של 625 מיליון דולר שיועדו לפירעון ב-2026. אגרות החוב בגיוס הנוכחי מיועדות לפירעון ב-2029. פרישת החוב תגדיל את תזרים המזומנים של החברה ותאפשר את חלוקת הדיבידנד המשמעותית שהחברה צופה ב-2024 ו-2025, בהיקף של עד 500 מיליון דולר בכל שנה.
החלק השני במימון מחדש שביצעה איתקה הוא גיוס של 1.235 מיליארד דולר (וצפוי לגדול ל-1.4 מיליארד דולר) במסגרת אשראי מבוססת-עתודות (RBL). המסגרת תפרע עד 2029 בריבית SOFR (ריבית מבוטחת ומנוהלת על ידי הבנק המרכזי בארה"ב) בתוספת מרווח 4%.
את המימון הובילו מורגן סטנלי, גולדמן סאקס וג'י.פי מורגן. המימון התאפשר בזכות הגדלת עתודות הנפט של איתקה במסגרת הסכם מיזוג הפעילות עם ENI בים הצפוני. לאחר מיזוג הפעילות בשבוע שעבר, עתודות איתקה גדלו ב-100 מיליון שווה ערך חביות נפט, כך שסך הכל לאיתקה יש 660 מיליון שווה ערך חביות נפט כעתודות.
ENI האיטלקית היא אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם. בשבוע שעבר השלימה עם איתקה את מיזוג הפעילות. לאחר מיזוג הפעילות מחזיקה קבוצת דלק שבניהולו של עידן וולס 52.2% מאיתקה. ENI מחזיקה ב-37.2% והיתר (10.6%) מוחזק על ידי הציבור.