סגור

ברימאג הציגה עלייה בהכנסות וברווח, אבל עדיין לא מצאה מנכ"ל

יבואנית מכשירי החשמל הביתיים רשמה ברבעון השני צמיחה של 5.5% בהכנסות ועלייה של 38% ברווח הנקי; ברימאג עוד לא מינתה מנכ"ל קבוע, לאחר שעמיר משה עזב לאחר חודשיים בלבד

רבעון חיובי ליבואנית מוצרי החשמל הביתיים, ברימאג דיגיטל.
הקבוצה המייבאת את מותגי החשמל בקו, LG, בראון, קנווד ומכונות הקפה של דלונגי, סיימה את הרבעון השני של 2021 עם עלייה בהכנסות וברווח.
1 צפייה בגלריה
טלוויזיה עם מסך גמיש של LG תערוכת CES
טלוויזיה עם מסך גמיש של LG תערוכת CES
טלוויזיה עם מסך גמיש של LG
(צילום: LG )
הכנסות הקבוצה עלו ב-5.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2020, והסתכמו ב-120.5 מיליון שקל. עיקר העלייה נרשם בתחום מוצרי החשמל הקטנים, שהרכש שלהם עלה משמעותית בתקופת משבר הקורונה.
שיפור המכירות והעלאת מחירים שביצעה ברימאג בעיקר ברבעון הראשון של השנה, השפיעו לטובה על הרווח הגולמי שצמח ב-26.3% ועמד על 35.5 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות עלה ל-29.4% לעומת 24.6% ברבעון מקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי הובילה לשיפור של 23.9% ברווח התפעולי שעמד על 12.3 מיליון שקל ברבעון השני 2021.
הוצאות שכר העובדים גדלו ברבעון הנוכחי, לאחר החזרה מחל"ת, הוצאות הפרסום וקידום המכירות צמחו ב-2.2 מיליון שקל, וגם ההובלה ללקוחות עלתה במיליון שקל בשל העלייה במכירות. אלה הובילו לעלייה של 27% בהוצאות המכירה והשיווק שהגיעו ל-16.2 מיליון שקל ברבעון השני.
מגפת הקורונה יצרה אי ודאות ועיכוב בהגעת סחורות דרך הים. בניסיון להימנע מתקלות ומחסור במוצרים וכדי להתמודד עם התייקרות מחירי ההובלה הימית, הגדילה ברימאג את כמות ההזמנות של מוצרי חשמל ביתיים. כתוצאה מכך גדל המלאי של החברה במחצית הראשונה של השנה בכ-37 מיליון שקל.
בשורה התחתונה סיימה יבואנית מוצרי החשמל את הרבעון עם רווח נקי של 13 מיליון שקל, עלייה של 37.9% ביחס לרבעון השני אשתקד.
ברימאג טרם מינתה מנכ"ל קבוע לחברה, לאחר שהמנכ"ל הנכנס משה עמיר סיים את תפקידו לאחר חודשיים בלבד ועבר לשמש בתפקיד מנכ"ל המשביר לצרכן.
עמיר החליף את פיני כהן שעזב לאחר ששימש שש שנים בתפקיד מנכ"ל החברה. במאי אישר הדירקטוריון גם את תנאי סיום כהונתו של סמנכ"ל השיווק בחברה אבינועם כהן והוא יעזוב רשמית באוקטובר 2021.
ב-15 באוגוסט חידשה ברימאג את ההסכם עם קבוצת ארצ'ליק הטורקית, המקנה לה זכויות הפצה בלעדיות של המותג בקו. ההסכם הקודם בין הצדדים נחתם ב-2008.