לראשונה: משפחת רוטר מביאה מנכ"ל מבחוץ לחברת קסטרו
לראשונה: משפחת רוטר מביאה מנכ"ל מבחוץ לחברת קסטרו
הקבוצה מינתה את יאיר אוחיון למנכ"ל במקומו של רון רוטר, שיעבור לנהל את פעילות מותג הקומסטיקה איב רושה בארה"ב. קסטרו מאותתת על הסטת משאבים מפעילות ההלבשה המסורתית. השוק הגיב בחיוב לבשורה
לראשונה תפקיד מנכ"ל קסטרו יוצא ממשפחת המייסדים. רון רוטר חדל לכהן כמנכ"ל קבוצת קסטרו־הודיס, ובמקומו מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה, יאיר אוחיון. זו הפעם הראשונה שחברת האופנה, שהוקמה על ידי אהרון קסטרו, אביה של אתי רוטר מבעלי השליטה בקבוצה, מציבה בראש החברה מנכ"ל חיצוני, שאינו בן משפחה. מניית הקבוצה עלתה אתמול ב־4.2% אף שקסטרו החליפה מנכ"לים כבר ביום שני בצהריים, היא דיווחה על כך למשקיעים רק אתמול בבוקר. רון רוטר, ששימש כמנכ"ל מ־2020 ימונה למנכ"ל פעילות חו"ל של מותג הקוסמטיקה איב רושה, שקסטרו מוציאה לראשונה לארה"ב. בתפקידו החדש רון רוטר לא ייחשב נושא משרה. עלות שכרו השנתית ־ב־2024 תעמוד על 1.78 מיליון שקל, מר ביתה במזומן, בנוסף ל־10% ממניות המי זם החדש שיקבל. עלות שכרו של רוטר כמנכ"ל קסטרו עמדה על 3.3 מיליון שקל. עלות השכר של המנכ"ל החדש אוחיון תעמוד ע ל 4.3 מיליון שקל בשנה, מתוכם 1.7 מיליון במזומן. כסמנכ"ל הכספים עמדה עלות שכרו על 1.1 מיליון שקל.
חילוף המנכ"ל הוא חלק מסבב מינויים שמעיד מבחינת קסטרו על הסטת משאבים מליבת ההלבשה. בקבוצה רואים את איב רושה והיציאה לחו"ל כמנוע צמיחה חדש, בזמן שמותג ההלבשה הוותיק קסט־ רו נחלש בשנים האחרונות. עם זאת משפחת רוטר לא מוותרת על מותג ההלבשה, שהעיב על תוצאות החברה ברבעונים האחרונים, והיא צפויה במהלך השנה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בהרחבתו, לצד תוכנית התייעלות אגרסיבית שהיא החלה בה לפני כשנתיים. קסטרו החלה בתהליך סגירת עשרות חנויות פחות מצליחות, ונכון לנובמבר 2023 מפעיל המותג 108 חנויות. יוסי גביזון, מנכ"ל קבוצת חברות הודיס, יקבל לראשונה אחריות על מותג האופנה קסטרו, ותפקידו יוגדר מעתה "מנכ"ל מותגי הקבוצה". קסטרו, שנסחרת בשווי של 425 מיליון שקל, חתמה את הרבעון השלי־ שי עם זינוק של 153.5% ברווח הנקי, שהסתכם ב-12.7 מיליון שקל. המכירות צמחו ב־5.5% והסתכמו ב־453.6 מיליון שקל. מגזר הקוסמטיקה והטיפוח הציג את הצמיחה הגבוהה ביותר, עם עלייה ש ל 31.9% במכירות שה סתכמו ב־14.6 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית של המגזר נשחקה ל־63% לעומת 66% ברבעון המקביל ב-2022 אך היא עדיין גבוהה יותר משאר פעילויות הקבוצה. בתחום האופנה הציגה קסטרו רווחיות גולמית ש ל 56% ובתחום אביזרי האופנה .62% מיום היווסדה קסטרו התגאתה בהיותה מותג כחול לבן, ובזמן שהמתחרות שלה, ובראשן קבוצת פוקס, החלו לאסוף זיכיונות לרשתות אופנה ומותגים בינלאומיים, בקסטרו המשי־ כו להתמקד במותגים ישראליים וצפו מהצד בקבוצת הקמעונאות של הראל ויזל פותחת מולה פער משמעותי. קסטרו ניסתה בעבר לפעול בחו"ל והקימה חנויות בודדות של מותג האופ־ נה הישראלי בגרמניה, אך הפעילות לא צלחה והחנויות נסגרו. היא גם ניסתה לצאת עם מותג המשקפיים קרולינה למקה לארה"ב, ונעזרה בפרזנטורית קים קרדשיאן, אך קיפלה את הפעילות לאחר תקופה קצרה יחסית. כעת היא תנסה שוב עם איב רושה בארה"ב, ולטובת הפעילות היא תקים חברה־בת ייעודית. קסטרו תהיה בעלת 80.2% מהמניות, ואבי גולדפינגר, יזם שיווק דיגיטלי, יהיה שותף אסטרטגי שיחזי ק 10% מה מניות וישמש מנהל דיגיטל וטכנולוגיה של מרכז הפיתוח. רון רוטר יחזיק גם הוא 10% מהמניות. קסטרו וגולדפינגר ישקיעו בשלב ראשון 22 מיליון שקל במיזם. ההתקשרות בין הצדדים כפופה לאישור בעלי המניות של קסטרו. הסכם הבלעדיות של קסטרו לשיווק איב רושה בארה"ב נקבע עד דצמבר ,2045 והוא מותנה בעמידה ביעדים. קסטרו תפתח בשלב ראשון שלוש חנויות בקניונים בארה"ב בקיץ הקרוב. היא שואפת להתרחב עם הזיכיון של איב רושה לאזורים נוספים, ומיפתה לדבריה כ־100 מיקומים פוטנציאלים באזור וושינגטון, ניו יורק ובוסטון. לאיב רוש ה 15 נקודות מכירה בי שראל, ובשנה האחרונה סגרה הקבו־ צה חנויות בכמה מהקניונים שבו פעל המותג, ומאידך העבירה את הפעילות לדוכנים במרכז הקניון. אתר האונליין של איב רושה נחשב לחזק ביותר בקבוצת קסטרו.