סגור
וול סטריט בורסה בורסת ניו יורק NYSE
בורסת ניו יורק (צילום: גטי)

וול סטריט ננעלה ביציבות; החשש להסלמה בצפון חתך את הנפט בכמעט 2%

S&P 500 ונאסד"ק ננעלו בעלייה של 0.1%, דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; טסלה קפצה ב-5.6%, מקדונלד'ס עלתה ב-3.8% אחרי הדוחות; ה-WTI ירד ל-75.8 דולר לחבית; השבוע יפרסמו דוחות מיקרוסופט, מטא, אמזון ואפל, וברביעי החלטת הריבית של הפד

דיווח שוטף מוול סטריט ומהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
23:00 - המדדים המובילים ננעלו הערב ביציבות: S&P 500 ונאסד"ק ננעלו בעלייה של 0.1%, ואילו דאו ג'ונס ירד ב-0.1%. בלטו במסחר: טסלה שקפצה ב-5.6%, ומקדונלד'ס שעלתה ב-3.8% אחרי הדוחות.
21:35 - מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד היום ב-1.8% (1.35 דולר) ונקבע על 75.8 דולר לחבית, רמתו הנמוכה ביותר בנעילה מאז 7 ביוני לאחר שרשם ירידות זה שלושה שבועות ברצף.
20:35 - הזהב יציב סביב מחיר של 2,380 דולר לאונקיה. ירידה קלה בתשואות אג"ח ארה"ב ועלייה קלה בודלר לעומת המטבעות העיקריים.
19:35 - נעילה שלילית בבורסות אירופה: מדד דאקס הגרמני ירד ב-0.5%, קאק הצרפתי נסוג ב-1% ופוטסי הבריטי עלה ב-0.1%.
בינתיים נרשמות ירידות במחירי הנפט בעולם, כשברקע החשש להסלמה בין ישראל ללבנון: ה-WTI האמריקאי יורד ב-2.1% למחיר של 75.55 דולר לחבית, הברנט נסוג ב-1.9% לשווי של 79.56 דולר לחבית.
18:20 - המדדים נאסד"ק ו-S&P 500 עברו לירידות קלות. הביטקוין שהגיע כמעט ל-70 אלף דולר יורד עתה מתחת ל-68 אלף דולר, ועמו יורדות גם מניות הקריפטו.
16:30 - מגמה מעורבת בוול סטריט בפתח השבוע: מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.3%, S&P 500 עולה ב-0.1% ונאסד"ק מוסיף 0.4%. מקדונלד'ס מתחזקת ב-0.7% אחרי הדוחות. טסלה עולה ב-4%, אנבידיה מטפסת ב-1%.
התמיכה של טראמפ בסקטור הקריפטו ממשיכה לחזק את הביטקוין שמטפס כבר כמעט ל-70 אלף דולר ומתקרב לשיא שלו על 73.7 אלף דולר. מניות הקריפטו מטפסות - קוינבייס עולה ב-4.7%, מיקרוסטרטיג'י ב-4.1%, מרתון דיגיטל ב-5.5%, קרנות הסל של הביטקוין עולות ב-2.3% כמו גם הקרנות המחקות של האת'ר שמטפס היום.
השבוע יפרסמו דוחות מיקרוסופט, מטא, אמזון ואפל. ברביעי החלטת הריבית של הפד.
14:00 - הבורסות בניו יורק צפויות לפתוח את השבוע במגמה חיובית, בהמתנה להחלטת הפד בעוד יומיים.
החוזים העתידיים על מדד דאו ג'ונס מתחזקים ב-0.4%, בהמשך לארבעה סיכומי שבוע ירוקים ברצף במדד.
החוזים העתידיים על S&P 500 מטפסים ב-0.5% והחוזים על נאסד"ק עולים ב-0.6%.
תשואות האג"ח הממשלתיות לעשר שנים ול-30 שנה נחלשות בארבע נקודות בסיס לרמה של 4.16% ו-4.413%, בהתאמה.
למשקיעים מצפה שבוע גדוש בדוחות רבעוניים, כשבין היתר צפויות לפרסם את הדוחות ביום שלישי מיקרוסופט ו-AMD, ביום רביעי מטא וביום חמישי אפל ואמזון.
לצד זאת, האירוע הכלכלי המרכזי של השבוע הוא החלטת הריבית של הבנק המרכזי של ארה"ב ומסיבת העיתונאים שיכנס אחריה יו"ר הבנק ג'רום פאוול.
בכירי הפדרל ריזרב יפתחו מחר את הפגישה בת היומיים שבסיומה יודיעו ביום רביעי על החלטת הריבית. בשוק צופים שהפד ישאיר את הריבית ברמה של 5.5%, אך יצפו לאיתות ברור על כוונות להורדת ריבית בפגישת הפד הבאה - ב-18 בספטמבר.
מקדונלד'ס נחלשת ב-1% בטרום המסחר אחרי שפרסמה דוחות שהחמיצו את תחזיות הרבעון השני של 2024. ענקית המזון המהיר רשמה ברבעון הכנסות של 6.5 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.8 דולר למניה. זאת בעוד אנליסטים בשוק צפה לה הכנסות של 6.6 מיליארד דולר ורווח מתואם של 3.07 דולר למניה.
מקדונלד'ס רשמה ירידה במכירות הזהות בכל החטיבות, וציינה כי כמות הסועדים בסניפים שלה נחלשה במהלך הרבעון.
13:15 - יצרנית המכשירים פיליפס מזנקת ב-10.1% בבורסת אמסטרדם לאחר שפרסמה דוחות טובים מהצפוי לרבעון השני של 2024. החברה שבסיסה בהולנד סיכמה את הרבעון עם צמיחה של 2% בהכנסות ל-4.5 מיליון יורו, הודות לכך שהביקוש בצפון אמריקה נותר חזק וקיזז את החולשה במכירות הסין.
החברה, שמייצרת מכשירי חשמל ומכשור רפואי, אמרה שהחולשה בביקוש בסין נרשמה באופן חלקי בעקבות הדחף של סין להצליח להסתדר בכוחות עצמה באמצעות טכנולוגיה מקומית, ברקע המתחים הגוברים בין ארה"ב לסין. מנכ"ל פיליפס רוי ג'ייקובס אמר ל-CNBC כי הוא מרוצה מהתוצאות החזקות של הרבעון וצופה בביטחון גדול שהחברה תוכל לעמוד בתחזית השנתית שלה לצמיחה של 3%-5% במכירות הזהות.
11:05 - המסחר בשוקי אירופה נפתח לפני שעה קלה במגמה חיובית, אך כעת מציגים המדדים המובילים תמונה מעורבת.
מדד דאקס בבורסת פרנקפורט מטפס ב-0.2%, מדד פוטסי הלונדוני מתחזק ב-0.7% ואילו מדד קאק בפריז נחלש ב-0.3%.
מניית היינקן נופלת ב-7.1% בבורסת אמסטרדם אחרי שיצרנית המשקאות פרסמה את דוחות המחצית הראשונה של 2024 עם תוצאות מאכזבות.
7:30 - הבורסות באסיה פותחות את השבוע בעיקר בעליות חזקות, לקראת החלטת הריבית ביפן שתתפרסם ביום רביעי בבוקר ואחרי שנתון מאקרו בארה"ב שפורסם ביום שישי חיזק את ההערכות להורדת ריבית של הפדרל ריזרב כבר בספטמבר. ביום רביעי בערב תתפרסם גם החלטת הריבית בארה"ב ובחמישי יפרסם הבנק המרכזי של אנגליה את החלטת הריבית שלו.
מדד ניקיי בטוקיו קופץ ב-2.7%, האנג סנג בהונג קונג מתחזק ב-1.8% ומדד שנגחאי רושם עלייה קלה של פחות מ-0.1%.
מדד הוצאות הצריכה הפרטית, המדד המועדף על הפד בהערכת האינפלציה, לא הפתיע בחודש יוני. ביום שישי פרסמה ארה"ב שבחישוב שנתי רשם המדד האטה כצפוי ל-2.5% ביוני מ-2.6% במאי ובחישוב חודשי עלה ב-0.1% כצפוי מ-0.0%.
יצרנית הרכב מיצובישי מוטורס היא בין החברות שבולטות בעליות בבורסה היפנית, ומניותיה מזנקות ב-6.3% אחרי שהאתר ניקיי אסיה דיווח על כך שהחברה תצטרף לברית הונדה-ניסן לסטנדרטיזציה של תוכנות לרכב.
החיבור, שהשותפות בו מוכרות יותר מ-8 מיליון רכבים ברחבי העולם, יגבש את השוק המקומי לשני כוחות: קבוצת טויוטה מוטור וברית הונדה-ניסן-מיצובישי , כתבו בניקיי אסיה.
נתון המאקרו המשמעותי ביותר שיתפרסם השבוע באסיה הוא החלטת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של יפן (BOJ). בקבוצת הבנקאות ING מעריכים שהבנק יעלה את הריבית ב-15 נקודות בסיס ובו זמנית יודע על צמצום תוכנית רכישת האג"ח שלו.
"אנו מאמינים שהכלכלה שבה למסלול של התאוששות, אחרי התכווצות לא צפויה ברבעון הראשון של 2024, וצמיחה יציבה בשכר בחודש מאי אמורה לתת לבנק המרכזי עוד ביטחון", כתבו האנליסטים ב-ING.