סגור

המכירות חצו את המיליארד שקל, הרווח קפץ ב-79% - יוחננוף מסכמת רבעון

בזכות עליות המחירים: הרשת דיווחה על צמיחה של 16% בהכנסות הרבעון השני ל-1.14 מיליארד שקל, לצד רווח נקי של 70 מיליון שקל; שיעור הרווחיות התפעולית טיפס ל-9.2% מהמכירות, לעומת 6.2% ברבעון המקביל 

עליות המחירים סיפקו דחיפה להכנסות יוחננוף ברבעון השני, ועוד יותר לשורת הרווח הנקי. שני הנתונים "נהנו" גם מהעובדה שחג הפסח חל השנה בחודשי הדוח, כשב-2023 צויין הפסח ברבעון הראשון.
העלאות המחירים הרוחביות שנרשמו בקיץ החולף, ושוב בחודשים האחרונים, תרמו לצמיחה של 15.8% במכירות יוחננוף ברבעון ואלה חצו רף של מיליארד שקל - הסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל. הרווח הנקי קפץ ב-78.7% ל-ל-61.9 מיליון שקל. החברה הודיע בדוח הכספי כי תחלק דיבידנד של 20 מיליון שקל.
הרווח הגולמי עלה ב-19% ל-320 מיליון שקל, והעובדה שמדובר בשיעור עלייה גבוה מזה שנרשם במכירות, נובעת משיפור תנאי הסחר ביוחננוף (הורדת מחירי הקניה של המוצרים מהספקים, שלא גולגלה במלואה לצרכן). כך גם נרשם שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית ל-28.1% מהמכירות, לעומת 27.4% ברבעון המקביל אשתקד.
החברה שבשליטת (68%) משפחת יוחננוף, ובניהולו של איתן יוחננוף, נהנתה מהכנסות אחרות, כתוצאה מגריעת הפרשה בגובה 17 מיליון שקל להתחייבות בגין תשלום מבוסס מניות למנהלים ברשת זול סטוק שבשליטתה.
השיפור החד ברווח הגולמי, לצד צמצום שיעורן של הוצאות מכירה ושיווק, בתוספת הההכנסות האחרות, הזניק את הרווח התפעולי ב-76.9% ל-108.3 מיליון שקל. בעקבות כך, טיפסה הרווחיות התפעולית ל-9.5% מהמכירות, לעומת 6.2% ברבעון המקביל.
הקבוצה מפעילה 43 חנויות סופרמרקט המשתרעות על שטח של 91 אלף מ״ר, ו-82 חנויות זול סטוק בבעלות ובזכיינות. ברשת מתכוונים לפתוח עוד 18 סניפי יוחננוף בשנים הקרובות.