סגור

בלעדי
פרנקל מגדיל ההשקעה באלוני חץ ל-800 מיליון שקל - משתווה באחזקותיו לנתן חץ

לאחר שרכש בעסקה הראשונית 10% מהמניות ב-695 מיליון שקל, רכש פרנקל 2% נוספים - ככל הנראה מחברת הפניקס; נתן חץ יישאר ככל הנראה המנכ"ל, והוא הגיע להבנות עם פרנקל כחלק מהעסקה הכוללת, אף שבין השניים לא נחתם הסכם 

עיסקת המשך מהירה לאהרון פרנקל במניות אלוני חץ. לכלכליסט נודע כי אחרי ההשקעה הראשונית לתוך החברה, 10.2% מהמניות תמורת 685 מיליון שקל, הוא רוכש 2% נוספים ואופציות נוספות, ובסך הכול 800 מיליון שקל. בכך הוא משתווה באחזקותיו לאלה של המנכ"ל נתן חץ.
העסקה החדשה בוצעה מחוץ לבורסה ובמחיר של 29 שקל למניה, פרמיה על מחיר הסגירה ודיסקאונט קטן על המחיר בהקצאת המניות הראשונה לפרנקל.
המוכרת היא ככל הנראה הפניקס, המחזיקה כ-14.5% בחברה, והיא למעשה מוכרת לפרנקל נתח קטן מהמניות שבבעלותה. ניתן להעריך בזהירות שהפניקס היתה מצויה בפרטי העסקה של פרנקל והסכימה למחיר על מנת לגשר על פערים במו"מ ולהוציא את העסקה אל הפועל.
בכל שלבי עיסקת אלוני חץ לא היו מעורבים חתמים והיא נעשתה ישירות מול אחד הבנקים הגדולים.
פרנקל יגיע בעקבות הרכישה לאחזקה של כ-12.5% ממניות אלוני חץ, כאמור נתח דומה לזה של נתן חץ המנכ"ל ובעל העמדה החזקה בחברה. בין השניים לא יהיה הסכם ניהול או שליטה, וחץ ימשיך ככך הידוע לנהל את החברה על סמך הבנות שאליהן הגיע עם פרנקל (אף שייתכן שלחץ יתכן שלחץ לא היתה ברירה משום שפרנקל יכול היה גם לרכוש מניות בשוק ולהגיע גם בדרך החלופית לאחזקה מהותית בחברה).
במסגרת העסקה הראשונה, דירקטוריון אלוני חץ אישר הזרמה של 685 מיליון שקל מצד פרנקל לתוך החברה תמורת 10.23% ממניותיה, כפי שנחשף בכלכליסט. חץ היה מודע לכוונה של פרנקל להגדיל ת האחזקה והלשתוות אליו.