סגור
יו״ר הפד ג׳יי פאוול ג׳קסון הול
פאוול בוועידת הנגידים בג'קסון הול ב-2023 (צילום: David Paul Morris / bloomberg)

תנועות קלות במט"ח, הדולר בסביבת 3.72 שקלים, היורו מעל 4.14

הדולר ללא שינוי מהותי, היורו עולה ב-0.2%; משקיעי המט"ח ממתינים לנאומו של יו"ר הפד פאוול מחר בוועידת הנגידים בג'קסון הול; קומונוולת' בנק: "תהיה בספטמבר הורדת ריבית של 0.25%, משום שהכלכלה האמריקאית במצב טוב -  הורדה של 0.50% שמורה למצב של איום כלכלי"

תנועות קלות בשוק המט"ח, המשקיעים המקומיים ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות הבטחוניות - והעדכונים על המו"מ לעסקה של הפסקת אש. הדולר ללא שינוי מהותי (ביחס לשערו היציג אתמול), נסחר ב-3.72 שקלים. היורו עולה ב-0.2% ונסחר מעל 4.14 שקלים.
בשווקים העולמיים, היורו יורד ב-0.2%, נסחר ב-1.113 דולר, הפאונד עולה ב-0.2% ל-1.311 דולר; ביפן הדולר עולה ב-0.4% לסביבת 145.8 ין.
לפי פרוטוקול הפד שהתפרסם אתמול בערב, "הרוב המכריע" של המשתתפים בוועדת השוק הפתוח שנערכה בסוף ביולי (דיוני הנהגת הפד שבה נקבעת הריבית), אמרו "שאם הנתונים הכלכליים שיתפרסמו יהיו לפי הצפי, סביר להניח שיהיה נכון להוריד את הריבית בפגישה הבאה".
עוד עולה מהפרוטוקולים, שחלק מחברי הפד תמכו בהורדת ריבית כבר ביולי. השווקים הפיננסיים מתמחרים באופן מלא הורדת ריבית בספטמבר, שתהיה הראשונה מאז הורדת הריבית בימים הראשונים של משבר הקורונה.
משקיעי המט"ח בעולם ממתינים לוועידת הנגידים השנתית בג'קסון הול, שתיפתח היום – ובעיקר לנאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול, ביום שישי בערב.
פאוול צפוי לאשש את התחזיות להורדת ריבית בישיבת הפד הקרובה של 18 בספטמבר, ועשוי להציג את הערכותיו לקראת הישיבות הבאות (7 בנובמבר ב-18 בדצמבר) ולמתווה המוניטארי ב-2025. ריבית הפד עומדת כעת על 5.5%.
"אנחנו מעריכים שתהיה הורדה של 25 נקודות בסיס (0.25%) בריבית בישיבה של ספטמבר, מכיוון שהכלכלה האמריקאית במצב טוב. הפחתה של 50 נקודות בסיס שמורה למצב שבו התחזית הכלכלית היא תחת איום", אמרה הבוקר קריסטינה קליפטון (Kristina Clifton), כלכלנית בכירה ב-Commonwealth Bank of Australia.