סגור
חיים כצמן
חיים כצמן. הפעילות בישראל תגדל ל־28% (צילום: עמית שעל)

ג'י סיטי: מימושי ענק, פחות אירופה, יותר ארה"ב וזינוק חד בהון העצמי

לאחר שמימשה מסוף 2022 נכסים ב־4 מיליארד שקל, ג'י סיטי מכוונת להגדלת המימושים ל־10 מיליארד שקל עד 2028. משקלה של ארה"ב בפעילות יעלה ל־36%  

קרוב לשנתיים אחרי משבר האמון מול שוק ההון, אופק ותחזית הדירוג של ג'י סיטי (לשעבר גזית גלוב) חברת הנדל"ן המניב שבשליטת המנכ"ל חיים כצמן, הועלו לאחרונה בחזרה משלילי ליציב, והיא אף שבה לחלק דיבידנדים. כעת כצמן מציב לה יעדים שאפתניים לצמיחה עתידית.
על פי התוכנית האסטרטגית שכצמן הציג אתמול, ג'י סיטי עתידה להגיע עד 2028 להון עצמי של 8.5 מיליארד שקל, ב־73% יותר מההון העצמי הנוכחי. במקביל, רמת המינוף תרד מ־66.3% כיום לפחות מ־50%. כדי להגיע לכך, בכוונת החברה לצאת בתוכנית מימוש נכסים חדשה של 10 מיליארד שקל. זאת, כהמשך לתוכנית מימוש הנכסים שעליה הכריזה באוקטובר 2022 שבמסגרתה העמידה למכירה נכסים בשווי של 7.1 מיליארד שקל, מהם היא כבר מימשה כאלה בשווי של 4 מיליארד שקל. והיא מצויה במו"מ מתקדם למימוש נכסים נוספים ב־1.4 מיליארד שקל.
כצמן ששוחח עם כלכליסט הדגיש את ביטחונו ביכולתה של החברה לממש את התוכנית ואמר כי "בתוכנית הקודמת הצלחנו בפחות משנתיים לממש כ־5.5 מיליארד שקל (בהכללת הנכסים שבמו"מ מתקדם - א"פ). נכניס גם שותפים לנכסים אחרי שנמצה את תהליכי ההשבחה בהם, ונרצה גם לממש את יתרת הפעילות בברזיל. 30% הנותרים בתוכנית הם מנכסים שאנחנו רוצים להקים כדי למכור, בעיקר משרדים ודירות". לג'י סיטי יש בברזיל שישה נכסים בשווי של 2.2 מיליארד שקל. בתחילת השנה הנפיקה ג'י סיטי את הפעילות במדינה והיא מחזיקה בה כיום ב־82%.
רז דומב, אנליסט הנדל"ן של לידר, אמר לכלכליסט: "מדובר בתוכנית שאפתנית, אבל צריך לזכור שהיא מגיעה על רקע ההצלחה של החברה במימוש התוכנית הקודמת שאליה יצאה ב־2022. קשה לנבא לגבי העתיד, אבל סביר להניח שהריבית בעולם מצויה בתוואי יורד שגם יתמוך בשוק הנדל"ן וייתן רוח גבית לתוכנית המימושים".

בכוונתה של ג'י סיטי לצמצם את התלות שלה בפעילות באירופה, שמשקל הנכסים בה, נכון לסוף יוני, אלה של סיטיקון בצפונה ואלה של החברה־הבת ג'י אירופה (לשעבר אטריום) בפולין, היווה 51% משווי נכסיה הכולל של ג'י סיטי. כשבכוונתה להעלות את היקפי הפעילות בצפון אמריקה ובישראל, כך שמשקלם יעלה מ־16% ל־36%, ומ־24% ל־28% בהתאמה.
לאור זאת, משקלה של אירופה יקטן ל־34%. לפי כצמן, העברת המיקוד לארה"ב תהיה "בעיקר בפלורידה, שהיא שוק בצמיחה דמוגרפית וכלכלית שבו אנחנו כבר פועלים תקופה ארוכה, ולכן יש לנו בו יתרון יחסי". באירופה בכוונת החברה לממש את הנכס שנותר לה בצ'כיה - קניון בשווי של 930 מיליון שקל שהיא מצויה במו"מ מתקדם למכירתו - ולהתמקד בנכסים בפולין, בעיקר בוורשה שם יש פוטנציאל צמיחה גבוה.
בכל הנוגע לתחומי הפעילות, החברה עדיין תתבסס בעיקר על נכסים מסחריים: 79% ב־2028 לעומת 77% כיום. תחום הדיור להשכרה יקפוץ מ־5% משווי הנכסים ל־12%תוך התקדמות בביצוע פרויקטים קיימים, בהם פרויקט למגורי יוקרה להשכרה בטמפה שבפלורידה, ששוויו 865 מיליון שקל, ופרויקט להשכרה בוורשה שבו 442 יח"ד.