קסטרו ממשיכה להפסיד, הודיס ממשיכה להרוויח: מכירות הקבוצה צמחו ב-12%
קסטרו ממשיכה להפסיד, הודיס ממשיכה להרוויח: מכירות הקבוצה צמחו ב-12%
מותג קסטרו סיים את הרבעון השלישי עם הפסד של 12 מיליון שקל; הודיס הרוויחה 13 מיליון שקל - לצד רווחים בכל חברות הודיס; בסיכום הרבעון רשמה הקבוצה כולה עלייה של 28% ברווח הנקי ל-17 מיליון שקל
קסטרו-הודיס מסמכת רבעון שלישי עם עלייה בשורה העליונה והתחתונה של הדוחות - בין היתר בזכות הלקוחות שנאלצו לוותר על שופינג בחו"ל בשל מחירי הטיסות הגבוהים ובחרו כחלופה את חנויות הקבוצה.
בה בעת, מותג הליבה קסטרו ממשיך לאכזב עם העמקת ההפסד הרבעוני ל-13 מיליון שקל, מול הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרשת של קסטרו סגרה 27 חנויות, כחלק מתוכנית התייעלות, והיא עתידה לסגור חנויות נוספות. נכון להיום כוללת רשת המותג 81 סניפים.
הכנסות הקבוצה כולה הסתכמו ברבעון ב-507.6 מיליון שקל, לעומת 453.7 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 12%, שנובעת בעיקר מצמיחה בחנויות הזהות בשלושת מגזרי הפעילות: הלבשה, אביזרי אופנה וטיפוח וקוסמטיקה.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר בחנויות הזהות של קסטרו-הודיס עלה ב-15.2% ביחס למקביל, לרמה של 2,030 שקל (מול עומת 1,762 שקל ביולי-ספטמבר שנה שעברה). בחלוקה למגזרים: באופנת ההלבשה המכירות בחנויות הזהות טיפסו ב-14.4%; באביזרי האופנה נרשמה עלייה של 16%; בקוסמטיקה עלייה של 23.4%.
נכון להיום מונה רשת חנויות הקבוצה 339 חנויות ודוכנים בישראל, ו-13 חנויות ודוכנים בחו"ל. במהלך הרבעון השלישי נסגרו 5 חנויות של הקבוצה, מהם 3 במותג קסטרו ו-2 של קרולינה למקה.
לצד התרומה השלילית של רשת קסטרו, מותגי החברות של הודיס סיימו רבעון רווחי: הודיס הציגה רווח תפעולי של 13 מיליון שקל; אורבניקה הרוויחה 12 מיליון שקל בתחום האופנה ו-3.5 מיליון שקל באביזרי האופנה; קרולינה למקה הרוויחה 16 מיליון שקל; טופ טן רשמה רווח של 11 מיליון שקל; הרווח במותג הקוסמטיקה הבוטני איב רושה עלה ל-1.5 מיליון שקל וקיקו מילנו עבר מהפסד לרווח של 770 אלף שקל.
לנוכח הצמיחה במכירות הקבוצה כאמור, הרווח הגולמי הרבעוני גדל ב-9% והסתכם ב-286 מיליון שקל. בה בעת, שיעורו מהמכירות ירד ל-56.4% לעומת 57.8% ברבעון המקביל. זאת בשל הנסיגה בשיעור הרווחיות הגולמית של מגזר ההלבשה והחולשה של המותג קסטרו.
התחזקות החנויות הזהות והמשך התייעלות בקבוצה השפיעו לטובה גם על הרווח התפעולי, שקפץ ברבעון המדווח ל-41 מיליון שקל - עלייה חזקה של 49% ביחס למקביל. קסטרו הודיס חתמה את הרבעון עם שיפור של 28% ברווח הנקי ל-17 מיליון שקל (לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל).
המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכמו ב-160.5 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-120 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
לצד הצמיחה המעודדת במכירות, בקסטרו-הודיס חוששים מההשלכות העתידיות של המשך המלחמה על הביקושים העתידיים. נכון להיום סגורות 6 חנויות של הקבוצה בצפון הארץ. בחברה מזהירים כי החרפת הלחימה עשויה לשנות את התנהגות צרכנים, להגדיל את האבטלה בישראל ולצמצם את הצריכה. בנוסף, המשך הלחימה עשוי להוביל להתייקרות נוספת של עלויות ההובלה ובקסטרו מציינים שהשפעות מקרו-כלכליות על המשקל עלולים להוביל לשינויים בביקושים למוצרי הקבוצה. "לא ניתן להעריך באופן מלא וודאי את מלוא השלכות המלחמה על תוצאות הפעילות של הקבוצה בעתיד", ציינה הקבוצה.