פוקס: המכירות ברבעון גדלו, אבל הרווחיות של הקורונה חלפה
פוקס: המכירות ברבעון גדלו, אבל הרווחיות של הקורונה חלפה
ענקית האופנה דיווחה על זינוק של 20.4% במכירות ברבעון השני ל-1.2 מיליארד שקל, לצד שחיקה ברווחיות התפעולית ל-13.3%
פוקס פרסמה היום את תוצאות הרבעון השני, והציגה צמיחה במכירות בכל מגזרי הפעילות, לצד שחיקה ברווחיות.
ענקית האופנה שמפעילה רשתות כמו פוקס, אמריקן איגל, ללין, נייקי ופוט לוקר, הושפעה במחצית וברבעון מכמה אירועים מרכזיים: ראשית, חג הפסח שחל השנה ברבעון השני חיזק את התוצאות בו לעומת הרבעון המקביל. כמו כן, ברבעון הראשון של 2021 איבדו החנויות של פוקס 51 ימי מכירה בגלל החשש מהתפשטות וריאנט האומיקרון. הדבר הוביל למכירות מוגברות עם היציאה מהסגר ברבעון השני של 2021.
פוקס סיכמה את המחצית הראשונה של 2022 עם מכירות של 2.2 מיליארד שקל, צמיחה של 24.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד שנבעה כאמור מתוספת ימי העסקים. ברבעון השני לבדו צמחה פוקס בשיעור נמוך יותר של 20.4%, למכירות של 1.2 מיליארד שקל. הצמיחה של החברה ברבעון הושפעה לטובה מעיתוי חג הפסח, ולרעה מאפקט המכירות המוגברות עם היציאה מהסגר ב-2021.
בהסתכלות על תוצאות הרבעון, הרווחיות הגולמית של פוקס עמדה על 62.1% מההכנסות, בדומה לרבעון המקביל. נתון זה מאותת על כך שלא חל שינוי מהותי במחירים בהם פוקס קונה או מייצרת את הסחורה שהיא מוכרת בחנויות שלה.
מנגד, הוצאות השיווק של פוקס עלו משמעותית, ועמדו על 46.8% מההכנסות, לעומת 43.5% ברבעון המקביל. הוצאות אלה שחקו את הרווחיות התפעולית של הקבוצה, שעמדה על 13.3% לעומת 17.4% ברבעון המקביל. נתון זה מצביע על הרווחיות החריגה של הרבעון המקביל, בו פוקס חסכה עלויות רבות כאשר החנויות שלה היו סגורות, ומנגד חוותה התנפלות של החנויות לאחר שהוסר הסגר. העלויות הקבועות של פוקס בתפעול החנויות לא השתנו משמעותית, ולכן תוספת המכירות אחרי הסגר תמכה בזינוק ברווחיות.
פוקס רשמה ברבעון השני רווח תפעולי של 159.8 מיליון שקל, ירידה של 7.5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה עמד על 128.1 מיליון שקל, עלייה של 11.7% שנבעה מהכנסות מימון שנרשמו ברבעון השני של 2022 בשל שערוך יתרות מט"ח.