סגור
ועידת כלכליסט ביוון רמי לוי בעלים של רמי לוי שיווק השיקמה וישראייר
רמי לוי (צילום: אלכס קולומויסקי)

דו"חות חלשים לרמי לוי: צניחה של 17.6% ברווח הנקי ברבעון השני

רמי לוי שיווק השקמה רשמה צמיחה של פחות מ-1% במכירות חנויות זהות ברבעון השני של 2024. על אף העלאות מחירים רוחביות בשוק המזון, הרשת רשמה  ירידה ברווח הגולמי וברווח התפעולי ושחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית. היום דיווחה החברה כי רשות ני"ע בודקת חשד להפרות דיווח   

דו"ח מאכזב לרמי לוי שיווק השקמה. החברה הנושאת את שמו של בעל השליטה (39.91%), חתמה את הרבעון עם ירידה ברווח וברווחיות הגולמית והתפעולית ועם צניחה של 17.6% ברווח הנקי שהסתכם ב-69.8 מיליון שקל. למרות תוצאות הרבעון המאכזבות, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 60 מיליון שקל.
למרות עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני והגדיל את הקניות ברבעון, ועל אף העלאות מחירים רוחביות בשוק המזון ומוצרי הצריכה בשיעור של כ-4.7%, מכירות הקבוצה, שליבת פעילותה היא רשת המזון רמי לוי, עלו ב-2.2% בלבד ל-1.83 מיליארד שקל.
מכירות מגזר הקמעונאות, עלו בשיעור דומה של 2.36% ל-1.62 מיליארד שקל. אלא שהעלייה במכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד, עלו בשיעור נמוך של 0.7%.
מה שהכביד על המכירות, היתה זרוע האונליין, שכן בנטרול פעילות זו, עמדה העלייה בפדיון החנויות הזהות ב-2.7%. בחברה ציינו כי המכירות בחנויות הזהות הושפעה מעיתוי חג הפסח, ולמרות המלחמה שהביאה לירידה במכירות סניפים באזורי הגבול והעימות, וירידה יזומה בפעילות האונליין, בשל מחסור זמני בכח אדם המלקט ומפיץ את הזמנות האינטרנט. בעקבות כך, נתח פעילות האונליין נשחק ל-8.4% מהמכירות לעומת 10.4% ברבעון המקביל אשתקד, כך שהחברה איבדה ברבעון מכירות מקוונות בגובה של כ-30 מיליון שקל.
ביטוי נוסף לחולשת הרשת ברבעון, ניתן למצוא בירידה במכירות למ״ר ל-15.23 אלף שקל למ״ר לעומת 15.94 אלף שקל למ״ר ברבעון המקביל אשתקד.
מנגד, פעילות סיטונאות המזון צמחה בכ-60% ל-62.3 מיליון שקל ונתח המותג הפרטי ממכירות הרשת עלה ל-26.5% לעומת 24.4% ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות מגזר הפעילות הנוספות הכוללות את גוד פארם, קופיקס, סלולר, סוכנות ביטוח ומועדון האשראי, נותרות בדומה לרבעון המקביל אשתקד בגובה 218 מיליון שקל. הרווח התפעולי של פעילויות אלו, תמך בקבוצה, כשרשם קפיצה של 44% ל-22.1 מיליון שקל. זאת בעיקר מעלייה ברווחי גוד פארם וקופיקס.
הרווח הגולמי של הקבוצה ירד ברבעון ב-4.9% ל-430.1 מיליון שקל, כך ששיעורו מהמכירות נשחק ל-23.4% מהמכירות לעומת 25.2% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הוסברה בעיתוי חג הפסח, לקראתו הגבירה הרשת את פעילות מבצעי ההוזלות.
צמצום בשיעור הוצאות מכירה ושיווק ל-16.8% מהמכירות, לעומת 17.8% ברבעון המקביל אשתקד, ומנגד, עלייה של 18% בהוצאות הנהלה וכלליות, הובילו לירידה ברווח התפעולי שהתכווץ ב-21.9% ל-94.1 מיליון שקל, והרווחיות התפעולית נשחקה ל-5.1% מהמכירות, לעומת 6.72% ברבעון המקביל אשתקד. ברשת המזון נשחקה הרווחיות התפעולית ל-4.5% מהמכירות, לעומת 6.7% ברבעון המקביל אשתקד.
בנוסף לירידה ברווח הגולמי והתפעולי ולשחיקת הרווחיות, התמודדה החברה עם קפיצה של 48% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-12 מיליון שקל, כתוצאה מירידה בהכנסות מימון, כתוצאה מירידה בשווי הוגן של מכשירים פיננסיים, וגידול בהוצאות מימון, בשל יישום תקן חכירות.
החברה פרסמה את דוחות הרבעון, זמן קצר אחרי שדיווחה כי רשות ני"ע מקיימת בירור מנהלי בחשד להפרות דיווח בקשר לדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2023, וכן לדיווחיה של החברה בנוגע לכך. בין הדיווחים שבודקת הרשות הם דיווח מיידי מ-17 באוגוסט 2023 ודוח כספי מתוקן שהגישה החברה לרבעון הראשון לשנת 2023. הבירור המנהלי מתנהל כנגד החברה וכנגד נושאי משרה בחברה. החברה ציינה כי להערכתה אין בבירור המנהלי כדי להשפיע על פעילותה השוטפת של החברה.