סגור
מוסף שבועי 25.11.21 אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב (צילום: יונתן בלום)

התובע הייצוגי נגד כלל ביטוח מבקש לזמן את אקירוב לעדות בבית המשפט

טוען שכלל מכרה את מניות אלרוב שבידה ב-2021 לישראל קנדה במחיר נמוך יותר מזה שהיתה מקבלת במכירה לאלרוב. אקירוב אישר כי ניהל מגעים עם כלל שהעדיפה לא למכור לו. כלל השיבה כי התגובה של אלרוב איננה חתומה והתובע מבקש להזמין את אקירוב כדי לשמוע מה הגירסה הנכונה

האם אלפרד אקירוב בעל השליטה באלרוב יגיע לתת עדות בית המשפט בנוגע לתביעה הייצוגית שהוגשה נגד כלל ביטוח?
התובע דורון ויסברוד באמצעות עו"ד ליאור להב, שהגיש את התביעה הייצוגית, פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב הדן בבקשה לתביעה יצוגית שהגיש, וביקש לזמן לעדות את אקירוב לדיון הבא במארס 2025.
התביעה הוגשה לאחר שכלל מכרה את מניותיה בחברת אלרוב של אקירוב (16%) לישראל קנדה ב-2021. אקירוב אמר בראיון עיתונאי לאחר מכן כי היה רוכש את המניות אילו הוצעו לו ב-100 מיליון שקל יותר וכי כלל הפסיקה עמו מגעים שניהלה למכירה והעדיפה למכור במחיר זול יותר.
בין כלל לאקירוב היו יחסים לא טובים באותה תקופה לאחר שכלל טירפדה אישורים שונים באסיפות בעלי מניות של אלרוב, בהיותה בעל מניות מהותי וגדול. התביעה נגד כלל טוענת כי החברה העדיפה למכור את המניות במחיר זול יותר בשל יחסיה הלא טובים של כלל מול אקירוב ואלרוב.
כלל הכחישה כי הודיעה ב-2019 לאלרוב כי החליטה שלא למכור את מניותיה באלרוב בעוד שלדברי אקירוב ואלרוב היו מגעים כאלה.
מכתב שסיפקה אלרוב לתובע בתשובה לשאלה, ואשר אישר את קיום המגעים, לא התקבל בידי כלל שטענה כי איננו חתום ולכן איננו קביל. עתה מבקש התובע מבית המשפט לזמן את אקירוב לדיון הבא, כדי להעיד בשבועה אם ניהל מגעים מול כלל לרכוש את מניותיה באלרוב.