סגור
חנות נייקי ב קניון עזריאלי שרונה
חנות נייקי בקניון עזריאלי שרונה (צילום: אוראל כהן)

השחיקה בחנויות נייקי ממשיכה להכביד על ריטיילורס של פוקס

פעילות נייקי סיימה את הרבעון השני עם צניחה של 14.2% במכירות החנויות הזהות, וירידה של 25% ברווח התפעולי לסכום של 39.1 מיליון שקל; בסך הכל רשמה ריטיילורס צמיחה של 27.6% בהכנסות ל-616.5 מיליון שקל אך הרווח הנקי צנח ב-58% ל-24.7 מיליון שקל

הצרות של נייקי ממשיכות גם לתוך הרבעון השני של השנה, ומשפיעות לרעה על דוחות חברת ריטיילורס, שהפעלת חנויות של מותג הספורט האמריקאי היא הפעילות העיקרית שלה.
בסיכום כולל רשמה ריטיילורס, מקבוצת פוקס, צמיחה של 27.6% בהכנסות ל-616.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד ב-18.2% ל-48 מיליון שקל והרווח הנקי צנח ב-57.9% והסתכם ב-24.7 מיליון שקל.
המכירות בחנויות הזהות של נייקי ירדו ב-14.2% ברבעון השני, זאת אחרי שברבעון הראשון של 2024 הציגה ריטיילורס נפילה של 16% במכירות נייקי בחנויות הזהות - סניפים שהיו פתוחים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל המשמש להשוואה.
סך כל המכירות של נייקי בריטיילורס עמדו על 427.5 מיליון שקל, קפיצה של 33.2% שנובעת בעיקר מהתרחבות בשטחי המסחר של חנויות נייקי ומכניסה של ריטיילורס להפעלת חנויות נייקי באוסטרליה, ניו זילנד ובריטיש קולומביה.
פעילות נייקי של ריטיילורס ניסתה להיאבק בשחיקה במכירות הסניפים באמצעות העמקת מבצעים. העמקה זו באה לידי ביטוי בשיעור הרווח הגולמי שירד ל-53.1% ברבעון השני לעומת 54.1% ברבעון המקביל.
בשורת הרווח התפעולי רשמה הפעילות רווח תפעולי של 39.1 מיליון שקל, ירידה של 25.2% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות ירד ל-9.1% לעומת 16.3% ברבעון המקביל. פרט לשחיקה ברצפת המכירה, הושפע הרווח התפעולי לרעה מעלויות הכניסה לטריטוריות חדשות.
בניגוד לנייקי, פעילות רשת הנעליים פוט לוקר - הפעילות השנייה בגודלה של חברת ריטיילורס - הראתה שיפור במכירות, במכירות בחנויות הזהות וכן שיפרה רווחיות. שיפור זה בעצם הקטין את ההשפעה השלילית של תוצאות נייקי על ריטיילורס כולה.