אלקטרה צריכה משתלטת על קמעונאית האונליין קוויק
אלקטרה צריכה משתלטת על קמעונאית האונליין קוויק
רשת יינות ביתן שבבעלות אלקטרה צריכה תהיה בעלת השליטה בחברה משותפת שתקים עם קוויק, ושתמכור מוצרי מזון וצריכה באונליין - הפעילות תתבסס על הפלטפורמה של קוויק, לצד המוצרים והפריסה הארצית של יינות ביתן
חברת אלקטרה צריכה מעמיקה את פעילותה בשוק המזון ומשתלטת על קמעונאית האונליין קוויק. החברה שבשליטת האחים זלקינד, חתמה על הסכם עם קוויק שבשליטת קוקה קולה, סופר פארם ומשפחת חורש, להקמת חברה משותפת בשליטת קבוצת יינות ביתן (51%) לצד קוויק (49%), אשר תפעל באונליין ותמכור מוצרי מזון וצריכה.
פעילות האונליין המשותפת תפעל תחת המותג קוויק ועם השלמת העסקה, יעברו לשותפות כל המכירות המקוונות של קוויק ושל קבוצת יינות ביתן. המהלך יוצא לדרך לאחר כשלונה של קוויק שהונפקה לפני כשנה, לבסס את פעילותה.
הפעילות המשותפת תתבסס על הפלטפורמה שפיתחה קוויק ועל התשתית התפעולית שלה. יינות ביתן, תתרום מצידה את שיפור תנאי הסחר ופריסה ארצית של סניפים שתאפשר את הרחבת הפעילות לאזורים גיאוגרפיים נוספים. בהמשך, צפויה הפעילות המשותפת להתרחב לתחומים נוספים פוטנציאליים. במסגרת ההסכם נקבע כי הצדדים יזרימו לשותפות החדשה הון ראשוני של 30 מיליון שקל על פי חלקם היחסי. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור רשות התחרות.
מנכ"ל אלקטרה צריכה, צביקה שווימר מסר: "השותפות החדשה מאפשרת לנו לקצר הליכים בדרך להרחבה משמעותית של מכירות האונליין ומעניקה לנו יתרון מול המתחרים. זהו מהלך משלים לשני ההסכמים שחתמנו עם הענקיות הבינלאומיות קרפור וסבן אילבן, שנועדו להשביח את פעילותה של קבוצת יינות ביתן ולייצר לה מובילות ובידול בשוק".
מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב הוסיף: "מיזוג פעילות האונליין עם קוויק הוא מהלך אסטרטגי נוסף בשורת המהלכים שדיווחנו עליהם לאחרונה. השילוב של המובילות הטכנולוגית של קוויק עם תנאי הסחר והפריסה של רשת יינות ביתן, מעניקים לחברה המשותפת את התשתית היציבה והמתקדמת להכפלת מכירות האונליין ולהרחבת הפעילות לאזורים גיאוגרפיים נוספים. קוויק מובילה היום בשביעות הרצון מבין כל אתרי מכירות המזון בישראל ועדיפות זו צפויה לתמוך גם היא בהרחבת הפעילות".
מנכ"ל קוויק, אבירם גנות מסר: "קוויק הפכה בתוך שלוש שנים לקמעונאית האונליין השלישית בגודלה בישראל עם טכנולוגיה מבוססת וחזקה ורמת שירות גבוהה. השילוב בין שני הגופים יוצר פלטפורמה שמביאה בשורה משמעותית לצרכן בהיבטים של חווית שירות, מגוון רחב, איכות מוצרים ונגישות. אין ספק ששותפות זו מהווה את תחילת הדרך לצמיחה משותפת לתחומים נוספים".
הקושי של החברה לבסס את פעילותה התבטא במחיר המניה: החברה הונפקה במרץ אשתקד לפי שויי של 300 מיליון שקל, אך שוויה צנח במהלך השנה לסביב 70 מיליון שקל.
לפי הדוחות שפרסמה היום, את 2021 סיימה קוויק עם של 29.7% במכירות ל-164.7 מיליון שקל, בזכות הרחבת אזורי השירות והעלייה במכירות של נקודות ליקוט קיימות. ההפסד הגולמי של החברה ירד ל-81 אלף שקל, בעקבות התייעלות תפעולית שיפור תנאים מסחריים.
השקעה בהגדלת המודעות למותג ולפעילות, בין היתר באמצעות קמפיין שיווקי בהשקעה של 5.5 מיליון שקל, גררה עלייה של 23% בהוצאות המכירה והשיווק, שהסתכמו ב-17.2 מיליון שקל. עלייה זו הובילה להעמקת ההפסד התפעולי ל-38.2 מיליון שקל, וכך גם בהפסד הנקי שעמד על 38.3 מיליון שקל. עלות שכרם של 5 בכירי החברה ובראשם המנכ״ל אבירם גנות, הסתכמה ב-4 מיליון שקל.