סגור
אמנון שעשוע מובילאיי
אמנון שעשוע מייסד מובילאיי (צילום: יונתן הפנר)

מובילאיי חותכת את התחזית השנתית ומאשימה את השוק הסיני

ההכנסות השנתיות צפויות לעמוד על 2.1-2 מיליארד דולר, ירידה של 200 מיליון דולר בהשוואה לתחזית הקודמת, אותה פרסמה מובילאיי לפני שלושה חודשים. גם ההפסד התפעולי יהיה עמוק יותר מכפי שציפתה החברה בתחזית קודמת; במובילאיי מסבירים את ההורדה בהאטה הצפויה בשוק הרכב החשמלי הסיני שסובל מהפחתת הסובסידיות הממשלתיות

מובילאיי חותכת את התחזית השנתית ומאשימה את השוק הסיני. "אנחנו מעדכנים את התחזית ל-2023 כדי לשקף ירידה משמעותית בציפיות למכירות של מערכת סופרוויז'ן", כך כותבים היום בדוחות הכספיים של מובילאיי לרבעון הראשון של 2023. (מערכות סופרוויז'ן החדשות של מובילאיי מסייעות לנהג בדרך).
צפי ההכנסות המעודכן הוא לטווח של 2.1-2 מיליארד דולר, 200 מיליון דולר פחות מהתחזית הקודמת ונתון שמשקף צמיחה של 6.5%. המניה מגיבה בנפילה של יותר מ-15% בטרום בוול סטריט.
את 2022 סיימה מובילאיי עם צמיחה מהירה ל-1.9 מיליארד דולר ועל פי התחזית החדשה קצב הצמיחה יהיה צנוע הרבה יותר ובתרחיש הפסימי אף חד ספרתי.
הרווחיות צפויה להיפגע בשיעורים כבדים יותר וההפסד התפעולי יהיה גבוה ב-34% מהצפוי - יעמוד בטווח של 195-166 מיליון דולר. כבר ברבעון הראשון ניכרה העמקת ההפסדים במובילאיי שמסבירה זאת במחירי רכיבים גבוהים יותר ועלייה משמעותית בעלויות כוח האדם.
במובילאיי תולים את האשם בהאטה הצפויה בשוק הרכב החשמלי הסיני שסובל מהפחתת הסובסידיות הממשלתיות. כבר ברבעון הקודם אותתו בחברה על החולשה הצפויה במחצית הראשונה של 2023. בה בעת, מדובר בהתפתחות מאד לא מעודדת, לנוכח העובדה שהתחזית הקודמת ניתנה רק לפני שלושה חודשים. בינואר עוד צפה שעשוע כי מכירות מערכות סופרוויז'ן החדשות של מובילאיי יתאוששו במחצית השניה של השנה.
ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסות מובילאיי ב-458 מיליון דולר, ירידה משמעותי מול הכנסות של 565 מיליון דולר ברבעון הקודם. לעומת הרבעון המקביל ב-2022 מדובר בעלייה של 16%. ההפסד התפעולי הגיע ל-81 מיליון דולר וההפסד בשורה התחתונה עמד על 79 מיליון דולר. בניכוי הוצאות חשבונאיות, רשמה מובילאיי רווח תפעולי של 124 מיליון דולר , ירידה של 13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
בשיחת הוועידה עם המשקיעים אמר אמנון שעשוע, מייסד ומנכל מובילאיי: "ב-2022 הייתה קפיצה וההכנסות מסופרוויזן היו גבוהות מהצפוי ועכשיו זה מתמתן. הלקוח המרכזי שינה את ההזמנה שלו למספרים נמוכים יותר. אבל אפילו אחרי ההפחתה המכירות יגדלו השנה ועם הזמן התנודתיות תרד ככל שנפסיק להיות בלקוחות בודדים". שעשוע מתכוון ללקוח המרכזי של מובילאיי במוצר זה והיא יצרנית הרכב zeekr, מותג היוקרה של יצרנית הרכב הסיני geely.
שעשוע המשיך: "ההזדמנויות בפנינו גדולות מאוד ואנחנו מצפים להזדמנויות נוספות. אנחנו רואים סימנים חיוביים בעסקי הענן שמפתחים וכבר יש לנו שני לקוחות בתחום מערכות סיוע לנהג מבוססות ענן. המחירים של המוצרים שלנו עולים ויש גם עלייה בהכנסות חוזרות בתוכנה. בסופרוויז׳ן - מצפים בקרוב לחתום עם לקוח אירופי משמעותי, יש גם תהליך של oem בארה"ב. יש התעניינות גדולה גם באסיה".
ענת הלר, סמנכ"לית הכספים, הוסיפה לדבריו של שעשוע: "יש רוחות נגדיות בסין והמצב השתנה לעומת מה שראינו ברבעון הרביעי. ברבעון השני ההכנסות ירדו לעומת הרבעון הראשון בגלל היקפי המכירות הנמוכים יותר של סופרוויז׳ן, אבל ההוצאות יעלו ב-30% כפי שחזינו. השנה אנחנו מגדילים את ההוצאות בגלל השקות של מוצרים חדשים ומגדילים את כוח האדם. מעריכים שקצב ההוצאות ירד בהמשך ונוכל לשפר את שולי הרווח התפעולי".
.