מניית פדקס רשמה את הירידה החדה מאז 1987; המנכ"ל: "העולם בדרך למיתון"
מניית פדקס רשמה את הירידה החדה מאז 1987; המנכ"ל: "העולם בדרך למיתון"
חברת המשלוחים פרסמה אזהרת רווח בשל העלייה בעלויות הדלק והשכר והירידה בהיקף המשלוחים, ולפיכך היא מתכוונת לחתוך בהוצאותיה בחדות, כולל קרקוע מטוסים, הקפאת גיוסי עובדים וסגירת משרדים ונקודות שירות; בעקבות כך נפלה המניה ב-21.4%, וגם המתחרות סבלו מירידות
חברת המשלוחים פדקס מסרה שההכנסות שלה ברבעון האחרון שהסתיים ב-31 לאוגוסט היו מתחת לצפי, ושהיא מתכוונת לסגור משרדים ולהפסיק להפעיל חלק ממטוסיה, זאת כדי לקזז את הירידה בנפח החבילות ברחבי העולם. בעקבות אזהרת הרווח איבדה אתמול (ו') מניית החברה 21.4% מערכה לרמה של 161 דולר במסחר בוול סטריט - הירידה החדה ביותר מאז 1987 (16%). הודעת החברה פורסמה בתום המסחר ביום חמישי - כשבוע לפני שהיתה אמורה לדווח על תוצאותיה הרבעוניות - ובעקבותיה נרשמה אתמול ירידה גם במניות של מתחרותיה (UPS איבדה 4.5% ואמזון - 2.2%).
פדקס מתמודדת עם עלייה בעלויות הדלק והשכר, ובמקביל בירידה בהיקף החבילות שנשלחות דרכה אחרי העלייה החדה שהביאה המגפה במסחר המקוון.
החברה שבסיסה בממפיס, טנסי, מסרה שהתוצאות של יחידתה הגדולה ביותר, Express, נפגעו בשל חולשה מאקרו כלכלית באסיה, ואתגרים לשירות שלה באירופה. אלה הובילו להכנסות נמוכות בחצי מיליארד דולר מהתחזית. ההכנסות של FedEx Ground, שמטפלת בעיקר במשלוחי המסחר האלקטרוני בארה"ב, היו נמוכות בכ-300 מיליון דולר מהתחזית. בסך הכל החברה צפתה הכנסות של 23.2 מיליארד דולר, ורווח של 3.33 דולר למניה. לפי האנליסטים בוול סטריט, הצפי היה להכנסות רבעונית של 23.6 מיליארד דולר, ורווח למניה של 5.14 דולר. החברה מסרה שהיא מושכת את התחזיות הכלכליות השנתיות שלה, שפורסמו ביוני.
לפי וול סטריט ג'ורנל, מנכ"ל החברה ראג' סוברמניאם (Raj Subramaniam), שנכנס לתפקידו בחודש יוני, אמר שהוא פועל על מנת להפחית עלויות, כולל הקפאת גיוס העובדים, סגירת 90 נקודות שירות של פדקס, קרקוע של כמה ממטוסי המטען, הפחתת פעילות קרקעית בימי ראשון וסגירת חמישה משרדי הנהלה. הוא לא ציין האם בכוונת החברה לפטר עובדים.
בראיון ל-CNBC נשאל סוברמניאם האם הכלכלה העולמית בדרכה למיתון, וענה כי "אני סבור שכן. הנתונים לא עומדים לבשר טובות. אנו רואים ירידה בהיקפים בכל מגזר בעולם, אז אנחנו פשוט מניחים בשלב זה שהנתונים הכלכליים אינם עומדים להיות טובים".
פדקס התמודדה עם לחץ מצד משקיעים אקטיביסטים להגדיל את רווחיותה, וקיבלה בקשות מצד כמה קבלני משנה שמטפלים במשלוחים היבשתיים שלה לעזור להם בעלויות הדלק והשכר העולות.
"אנשים קונים פחות, ומשלמים יותר על טיסות ודברים אחרים. יהיה קשה לפצות על הירידה בנפח הפעילות בהמשך השנה", כך אמר סטיש ג'ינדל, נשיא חברת המחקר SJ Consulting Group.