מכירות האייפון עזרו לאפל להכות את תחזית ההכנסות
מכירות האייפון עזרו לאפל להכות את תחזית ההכנסות
ההכנסות ברבעון שעבר עמדו על 94.8 מיליארד דולר לעומת צפי ל-92.96 מיליארד, אך עדיין מדובר בירידה שנתית של 2.5%; זהו מצב נדיר בו ההכנסות יורדות חרף עלייה במכירות האייפון; הרווח למניה עמד על 1.52 דולר - טוב מהצפי; הדירקטוריון אישר תוכנית לרכישה חוזרת של מניות ב-90 מיליארד דולר; המניה עולה ב-1% במסחר המאוחר
אפל מנצחת את תחזית ההכנסות למרות ירידה בהן: הכנסות החברה ברבעון הקלנדרי הראשון של 2023 עמדו על 94.8 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 92.96 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 2.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. המניה עולה ב-1% במסחר המאוחר לאחר שננעלה בירידה של 1% ל-165.8 דולר.
הרווח הנקי של החברה ירד ב-3.4% ל-24.16 מיליארד דולר לעומת כ-25 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח למניה עמד על 1.52 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 1.43 דולר למניה.
מכירות המק צללו ב-31.3% ל-7.17 מיליארד דולר, לצד צניחה של 12.8% במכירות האייפד ל-6.67 מיליארד דולר. כן ירדו מכירות המוצרים הלבישים והאביזרים ההיקפיים ב-0.6% ל-8.76 מיליארד דולר. צמיחה יציבה אך לא מרשימה בשתי קטגוריות המוצר הגדולות של אפל - אייפון (1.2% ל-51.33 מיליארד דולר) ושירותים (5.5% ל-20.91 מיליארד דולר) – לא הספיקה על מנת לקזז את הירידה בקטגוריות האחרות. התוצאה היא רבעון נדיר מבחינת אפל שבו ההכנסות יורדות חרף עלייה במכירות האייפון.
בחלוקה גיאוגרפית, רשמת אפל ירידה או צמיחה סמלית בלבד כמעט בכל אזורי הפעילות שלה. באמריקה ירדו המכירות ב-7.6% ל-37.84 מיליארד דולר, בסין נרשמה ירידה של 2.9% ל-17.81 מיליארד דולר, ביפן ירידה של 7.1% ל-7.18 מיליארד דולר, ובאירופה הסתפקה אפל בצמיחה קלה של 2.8% ל-23.95 מיליארד דולר. יוצאת דופן היתה פעילות החברה באזור אסיה-פסיפיק, שרשמה גידול חזק של 15.3% ל-8.12 מיליארד דולר, וייתכן שלראשונה עובר את יפן בהיקף המכירות. זאת, כנראה כתוצאה מההצלחות האחרונות של אסטרטגיית הרחבת הפעילות של אפל בהודו.
במקביל לפרסום הדו"ח הרבעוני הודיעה אפל על חלוקת דיבידנד בסך 24 סנט למניה, שישולם ב-18 במאי לכל בעלי המניות נכון ל-15 במאי. כן אישר הדירקטוריון תוכנית נוספת לרכישת חוזרת של מניות בהיקף של 90 מיליארד דולר.
"אנחנו מרוצים לדווח על שיא כל הזמנים בשירותים ושיא במכירות אייפון לרבעון מרץ, למרות סביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת, ושהגענו לשיא כל הזמנים בבסיס ההתקנות של מכשירים פעילים", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. "אנחנו נמשיך להשקיע בטווח הארוך ולהוביל עם הערכים שלנו, כולל התקדמות משמעותית בדרך לבניית מוצרים ושרשרת אספקה נטול פחמן עד 2030".