אמריקן אקספרס: שיא רבעוני בהוצאות צרכנים בכרטיסי האשראי שלנו
אמריקן אקספרס: שיא רבעוני בהוצאות צרכנים בכרטיסי האשראי שלנו
החברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני, שמצביעים על עלייה של 8% בהוצאות הצרכנים בארה"ב ל-427 מיליארד דולר; אך הכנסות אמריקן אקספרס לא עמדו בתחזיות האנליסטים, הפסדי האשראי העמיקו והמניה נחתכת בוול סטריט
הצרכן האמריקאי הגביר את הוצאות הפנאי שלו (בעיקר בכל הקשור לתיירות), נכון לרבעון השני, כך לפי דוחות ענקית כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס, שנסחרת בשווי של 131 מיליארד דולר בוול סטריט. אך המניה נחתכת בטרום מסחר ב-4%, אחרי שהחברה הציגה תוצאות מאכזבות.
הוצאות הצרכנים האמריקאים באמצעות כרטיסי האשראי של אמריקן אקספרס עלו ברבעון השני ב-8% ל-427 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל ב-2022. מדובר בשיא הוצאות בכרטיסי האשראי של החברה ברבעון, כך עולה מהדוחות. הכנסות החברה זינקו ב-12% ל-15.05 מיליארד דולר, אך היו מתחת לצפי האנליסטים בשוק, שעמדו על 15.41 מיליארד דולר.
"ההאטה בהכנסות מובילה לציפייה כי המניה תרשום ירידות", כך לפי האנליסט קווין ברקר מבית ההשקעות פייפר סנדלר. ואכן המניה רושמת כאמור ירידה בטרום מסחר (אך מתחילת השנה מזנקת ב-20%). מנהל הכספים של החברה ג'ף קמפבל אמר למרקט-ווטש כי מדובר ברבעון הראשון זה שנים שאינו מושפע עוד כלל ממגפת הקורונה.
"הצריכה בארה"ב נראית מאוד חזקה" הוסיף מנהל הכספים, "ואנחנו לא רואה שום היחלשות בכל הקשור לצריכה תיירותית ובכלל בכל מה שקשור לפנאי". הרווח הנקי ברבעון השני עמד מעל התחזיות על 2.17 מיליארד דולר, או 2.89 דולר למניה, לעומת 1.96 מיליארד דולר, או 2.57 דולר למניה, ברבעון המקביל ב-2022. האנליסטים ציפו לרווח נקי של 2.81 דולר למניה.
עם זאת הפסדי האשראי של החברה זינקו כמעט ב-300% ל-1.2 מיליארד דולר מ-410 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
החברה הותירה את התחזית השנתית שלה על כנה: צופה עלייה של 15%-17% בהכנסות לשנת 2023 בכללותה לעומת 2022, ורווח נקי בטווח של 11-11.4 דולר למניה השנה.
עוד עלה מהדוחות כי אמריקן אקספרס הודיעה על הארכת ההסכם שלה עם חברת ההחזקות של רשת המלונות הילטון Hilton) Worldwide Holdings) ל-10 שנים נוספות.