סגור

אבי צבי מנקה את השולחן: פרטנר מחקה 21 אלף לקוחות במגזר הטלוויזיה

מחיקת לקוחות לא משלמים הובילה לירידה נטו של 11 אלף מנויי פרטנר TV ברבעון השני של השנה, לעומת הרבעון הראשון. צמיחה חזקה בסלולר ובסיבים הקפיצה את הרווח הנקי של פרטנר ב-30% ל-9 מיליון שקל

חברת התקשורת פרטנר רשמה השנה רבעון שני חזק במיוחד, חלקו נזקף לטובת המנכ"ל הקודם איציק בנבנישתי וחלקו למנכ"ל החדש, אבי צבי שנכנס לתפקיד בתחילת יוני וחתם לראשונה על דוחות החברה היום. פרטנר רשמה צמיחה מרשימה בבסיס הלקוחות בכל הסגמנטים, למעט בשירות הטלוויזיה, שם מחיקה של לקוחות לא פעילים ולא משלמים הקטינה את מצבת המנויים של החברה ב-11 אלף לעומת הרבעון הראשון של השנה.
ההחלטה של פרטנר למחוק את לקוחות הטלוויזיה נראית כמו ניקוי שולחן שמבצע המנכ"ל החדש עם כניסתו לתפקיד כדי להימנע ממהלך כזה שיזקף לחובתו בהמשך. פרטנר מחקה ממצבת לקוחות הטלוויזיה שלה 21 אלף לקוחות לא פעילים. אחרי שגייסה במקביל 10,000 לקוחות חדשים (חלקם לקוחות שעזבו את המתחרה סלקום אחרי חרם הצרכנים עליה במאי האחרון), הירידה נטו עמדה על 11 אלף ומספרם הכולל עמד על 223 אלף, נמוך בכ-27 אלף מהמתחרה שמעליה – סלקום. בהשוואה לרבעון המקביל עלה מספר לקוחות הטלוויזיה של פרטנר ב-4%.
צמיחה מרשימה במיוחד רשמה פרטנר בשוק הסלולר, שם בסיס הלקוחות שלה צמח ב-10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לפרטנר היו נכון לסוף הרבעון השני כ-2.97 מיליון לקוחות. הצמיחה בבסיס הלקוחות חיפתה על ירידה של 6% בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (48 שקל) וסייעה לחברה לרשום עלייה של 3% בהכנסות משירותי סלולר ל-420 מיליון שקל. הכנסות החברה ממכירת ציוד סלולרי עלתה ב-21% ל-157 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל פרטנר אבי צבי
מנכ"ל פרטנר אבי צבי
מנכ"ל פרטנר אבי צבי
(צילום: ישראל שם טוב)
תמיר אמר, משנה למנכ"ל פרטנר וסמנכ"ל הכספים של החברה, ציין כי חלק מהגידול במצבת הלקוחות של החברה נובעת מ-31 אלף מנויי חבילות דאטה ודקות שיחה שסופקו לתלמידים על ידי משרד החינוך כחלק מהתוכנית לטיפול במשבר הקורונה. מנויים אלה ניתנו לתקופה מוגבלת של 12 חודשים.
צמיחה משמעותית רשמה פרטנר בגיוס מנויי האינטרנט שלה ובעיקר בגיוס מנויים על רשת הסיבים האופטיים של החברה. מספר לקוחות הסיבים זינק ב-71% בהשוואה לרבעון המקביל לכ-173 אלף משקי בית ובסך הכל לחברה כ-354 אלף מנויים שמחוברים לשירותי האינטרנט שלה.
רווח נקי של 9 מיליון שקל
בדומה למתחרה סלקום גם פרטנר אינה מדווחת על ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי בשירותים הנייחים של החברה ולפי הערכות היא מפסידה על שירות הטלוויזיה שלה. פרטנר רשמה ברבעון השני עלייה של 7% בהכנסות משירותי התקשורת הנייחת ל-262 מיליון שקל שהושגה הודות לצמיחה הגבוהה במספר מנויי הסיבים, כמו גם צמיחה של 21% בהכנסות ממכירת ציוד שהסתכמו ב-34 מיליון שקל. אלה לא סייעו לחברה לחמוק מהפסד תפעולי של 5 מיליון שקל שנרשם ברבעון זה על שירותי התקשורת הנייחת.
בפרטנר מציינים כי ברבעון השני רשמה החברה הוצאה של 6 מיליון שקל לטובת ההשתתפות בקרן הממשלתית לתמרוץ פריסת הסיבים האופטיים, קרן שהוקמה כחלק מהסכם הסיבים שנחתם בין משרד האוצר לבזק. במסגרת הסכם זה נקבע כי כל חברת תקשורת תפריש 0.5% מהכנסותיה לטובת איזורים שבהם בזק לא תפרוס סיבים, שם יתקיים מכרז ממשלתי שהזוכה בו תזכה למימון חלקי באמצעות כספי הקרן.
שיפור דרמטי של 169% ברווח התפעולי ממגזר הסלולר אפשר לפרטנר לרשום קפיצה של 50% ברווח התפעולי הכולל ל-30 מיליון שקל. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) עלה ב-6% ל-213 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה פרטנר רווח נקי של 9 מיליון שקל, עלייה של 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ושל 80% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.
אבי צבי, מנכ"ל פרטנר התייחס לדוחות ואמר, כי "ברבעון השני המשכנו להוביל את השוק בחדשנות ובצמיחת הפעילות העסקית תוך שמירה על רווחיות גם בתקופה בה עדיין מורגשת השפעת הקורונה. במקביל לבניית האסטרטגיה והמבנה החדש של פרטנר, התחלנו כבר במהלכים שנועדו לקדם עוד יותר את המובילות של פרטנר בשירות ללקוח, ולהגדיל את הרווחיות בקווי המוצר ובמגזרי הפעילות של החברה".