סגור

סדרות הטלפונים החדשות הצילו את המכירות של סאני תקשורת ברבעון

החברה סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של 2% במכירות ל-253 מיליון שקל ועלייה של 28.2% ברווח ל-16.1 מיליון שקל; בתחילת הרבעון דשדשו המכירות בשל גל האומיקרון אך במרץ השיקה החברה מכשירים חדשים שזכו לביקוש גבוה

סאני תקשורת סיכמה את הרבעון הראשון של 2022 עם ירידה בהכנסות אך צמיחה ברווח.
ההכנסות נחלשו ב-2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021 והסתכמו ב-253 מיליון, והרווח קפץ ב-28.2% ל-16.1 מיליון שקל.
מרבית השיפור ברווח הנקי נבעה מהבדלים בהוצאות המימון, אשר ברבעון המקביל עמדו על 1.63 מיליון וכעת החברה רשמה הכנסות מימון של 1.9 מיליון שקל בשל שינוי במועד הפירעון של סדרת האג"ח.
בתחילת הרבעון הנוכחי רשמה החברה מכירות נמוכות בשל גל האומיקרון, שהוביל למיעוט מכירות בסניפים בכל הארץ וספציפית באילת, אשר מאוד דומיננטית במכירות החברה.
במרץ השיקה החברה טלפונים סלולריים מסדרת S22 של סמסונג וטאבלטים 5G, מכשירים אשר להם היה ביקוש גבוה מאוד בשוק המקומי. בזכות הביקוש הגבוה לסדרה החדשה, קוזזה מרבית הירידה הכללית בפעילות הענף בתחילת הרבעון.
1 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S22 פלוס
סמסונג גלקסי S22 פלוס
סמסונג גלקסי S22 פלוס
(צילום: רפאל קאהאן)
ברבעון הנוכחי החלה החברה במימוש תוכניתה השנתית להרחבת הסניפים, והכניסה למעגל המכירות שני סניפים נוספים.
בדומה למצב בשאר המשק, החברה מתמודדת עם קושי בגיוס ושימור עובדים חדשים. כדי לצמצם את הבעיה סאני מציעה לעובדיה מענקי שימור, העלתה את עמלות המכירה ויצרה מנגנונים נוספים לתמרוץ העובדים כמו תחרויות מכירות נושאות פרסים.
החברה ממשיכה להתמודד עם משבר השבבים העולמי, אשר פחות הורגש ברבעון הנוכחי בהשוואה לשנת 2021. עם זאת, החברה צופה שהתפשטות הקורונה בסין תשפיע על הייצור בהמשך, ולכן מתכוננת לחוסר הוודאות על ידי ניסיון להגדיל מלאי.